سارقین از اول امسال دو هزار عدد از علائم راه‌های کرمانشاه را سرقت کردند.

به گفته مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه، سارقین از اول امسال دو هزار عدد از علائم راه‌های کرمانشاه را سرقت کردند.

به گزارش جماران، فریبرز کرمی در گفت و گو با ایسنا با بیان اینکه سرقت تجهیزات راهداری به یک مشکل جدی تبدیل شده، افزود: متاسفانه طی چند وقت اخیر میزان سرقت‌ها افزایش یافته است.

وی ادامه داد: در 9 ماهه امسال دو هزار علائم جاده‌ای، 400 مترمربع تابلو، 300 متر کابل و نزدیک به سه هزار عدد پایه و شاخه گاردیل در جاده‌های استان به سرقت رفته است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه با بیان اینکه سرقت تجهیزات راهداری در درجه اول بازی با جان مردم و بسیارخطرآفرین است، عنوان کرد: زمانی که تابلوها و علائم جاده‌ای نباشد، خطر وقوع تصادف و حوادث جاده‌ای بسیار بیشتر می‌شود.

کرمی تاکید کرد: همچنین جایگزین کردن تجهیزات و علائم جاده‌ای هزینه بسیار زیادی به راهداری تحمیل می‌کند.

وی از راهکارهایی که برای کاهش موارد سرقت‌ها اتخاذ شده هم یاد کرد و افزود: یکی از مهمترین اقدامات انجام شده جایگزینی تابلوهای مسیرنمای فلزی با تابلوهای کامپوزیتی است که دیگر ارزش فروش چندانی ندارد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه در نظر گرفتن حفاظ برای ترانسفورماتور و تابلوهای برق  را از دیگر اقدامات انجام شده اعلام کرد و ادامه داد: متاسفانه سارقین با روش جدید و تخریب پایه بتنی و سقوط ترانس اقدام به سرقت می‌کنند.

کرمی خاطرنشان کرد: به علاوه 90 کیلومتر از کابل‌های مسی زمینی نیز با کابل‌های خودنگهدار هوایی جایگزین شده است.

وی همچنین از تشدید نظارت‌ها برای مقابله با سرقت‌ها هم خبر داد و گفت: گشت‌های راهداری شبانه برای مقابله با سرقت‌ها در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.