فرماندار کرمانشاه از وضعیت منابع آبی این شهرستان ابراز نگرانی کرد.

فرماندار کرمانشاه با اشاره به وضعیت نگران‌کننده منابع آبی، از سازمان های مردم نهاد زیست محیطی خواست برای کمک به رفع بحران آب پای کار بیایند.

به گزارش جماران به نقل از ایسنا، فضل الله رنجبر امروز(ششم آذر) در نشست با نمایندگان جمعی از سازمانهای مردم نهاد زیست محیطی شهرستان کرمانشاه با اشاره به تشکیل کمیته حفاظت از منابع آب در سطح شهرستان کرمانشاه، اظهار کرد: وضعیت منابع آبی نگران کننده است، لذا همه باید برای مقابله با بحران آب تلاش کنیم.

وی با اشاره به خشکسالی حادث شده، گفت:  سراب های آبی ما در معرض خشک شدن هستند، لذا باید مردم را به صرفه جویی در مصرف آب ترغیب کنیم.

فرماندار کرمانشاه سپس مقابله با بحران اب را نیازمند پای کار بودن همه نهادها عنوان و تاکید کرد: همه باید برای حفاظت از منابع آب بسیج شویم. 

وی با درخواست از سمن های زیست محیطی برای روشنگری در مورد وضعت نامناسب منابع آبی، ادامه داد: سازمان های مردم نهاد زیست محیطی باید در کنار سایر نهادها برای روشنگری در مورد شیوه های مقابله با بحران آب تلاش کنند.

سمن‌ها جاماندگان از واکسن کرونا را به تزریق واکسن ترغیب کنند

فرماندار کرمانشاه در ادامه گریزی هم به بی‌اعتنایی برخی از مردم به ویژه مردم مناطق حاشیه‌نشین به تزریق واکسن کرونا زد و گفت: بر اساس آمارهای موجود مردم حاشیه نشین شهر کرمانشاه کمترین درصد واکسن کرونا را در شهرستان دریافت کرده اند که ریشه های این بی‌میلی را می توان در عدم آگاهی مردم این مناطق از اهمیت واکسیناسیون کرونا پیدا کرد.

وی با اشاره به جوسازی های موجود برای ایجاد بی رغبتی در خصوص واکسیناسیون کرونا در سطح جامعه گفت: از سازمان های مردم نهاد می خواهیم تا جاماندگان از واکسن کرونا را به تزریق واکسن ترغیب کنند.

وی اشاره‌ای هم به راه اندازی نهضت فراگیر واکسیناسیون در شهرستان کرمانشاه داشت و افزود: از نمایندگان سمن های کرمانشاه درخواست داریم تا در حوزه اقناع سازی مردم برای تزریق واکسن کرونا تلاش کنند تا خدای نکرده در اثر سهل انگاری گروهی از مردم گرفتار موج های بعدی کرونا نشویم. 

 فرماندار کرمانشاه یادآور شد: بی میلی مردم مناطق حاشیه نشین شهر کرمانشاه به دریافت واکسن کرونا نشان از این دارد که در حوزه آموزش خوب کار نشده است.

فرماندار کرمانشاه در ادامه اشاره‌ای هم به در دست اجرا بودن پروژه بزرگ گازرسانی به روستاهای شهرستان کرمانشاه داشت و گفت: در قالب این پروژه گاز رسانی به نزدیک 100 روستا در منطقه جلالوند و عثمانوند انجام خواهد شد که امیدواریم با اجرای این پروژه دیگر قطع درختان منطقه به دلیل تامین سوخت را شاهد نباشیم.

وی  در پایان حساسیت سازمان های مردم نهاد به موضوعات زیست محیطی را قابل تقدیر دانست و افزود: سازمان‌های مردم نهاد در حل مشکلات زیست محیطی همواره پای کار هستند و خدمات زیادی به محیط زیست کرده اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.