کمبود تخم‌مرغ استان در حال حاضر از طریق استان‌های تهران، قم و قزوین که تولید عمده تخم مرغ کشور را بر عهده دارند، تامین می‌شود.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه از کمبود 10 هزار تنی تولید تخم‌مرغ در استان خبر داد.

به گزارش جماران، بهرام خانی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به کمبود 10 هزار تنی تولید تخم مرغ در استان کرمانشاه، گفت: سالانه 22 هزار تن تخم مرغ در کرمانشاه مصرف می شود که 12 هزار تن آن تولید استان بوده و مابقی از دیگر استانها وارد می‌شود.

خانی گفت: کمبود تخم‌مرغ استان در حال حاضر از طریق استان‌های تهران، قم و قزوین که تولید عمده تخم مرغ کشور را بر عهده دارند، تامین می‌شود.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه در ادامه اشاره‌ای هم به میزان تولید تخم مرغ استان داشت و گفت: میزان تولید تخم مرغ در استان در پایان سال گذشته 12 هزار تن بود که با برنامه‌ریزی برای افزایش  1500 تنی، برآورد می شود تولید تخم‌مرغ استان در پایان امسال به 13 هزار و 500 تن خواهد رسید.

وی با بیان اینکه خودکفایی در زمینه تولید تخم مرغ در استان را در برنامه داریم، گفت: این هدفگذاری از طریق راه اندازی واحدهای غیرفعال، توسعه واحدهای موجود و یا ایجاد واحدهای جدید قابل تحقق است.

خانی افزود: به غیر از تخم مرغ، در مورد سایر فرآورده‌های دامی هیچ کمبودی در استان وجود ندارد و تمامی فرآورده‌های دامی به حد نیاز در استان تولید می‌شود.

وی همچنین با بیان اینکه تخم‌مرغ پس از شیر از نظر ارزش‌غذایی در فهرست کامل‌ترین غذاها قرار دارد، گفت: املاح، ویتامین‌ها و پروتئین‌های موجود در تخم‌مرغ به راحتی در دسترس بدن قرار می‌گیرند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.