آمارها نشان می دهد در سال ۹۲ تنها ۲۱۳ روستای استان کرمانشاه از گاز طبیعی بهره‌مند بود اما اکنون شمار روستاهای برخوردار از گاز طبیعی به هزار و ۴۶۱ روستا افزایش یافته است.

آمارها رشد حدود هفت برابری گازرسانی به روستاهای کرمانشاه در دولت تدبیر و امید را نشان می‌دهد. در سال ۹۲ تنها ۲۱۳ روستای استان از گاز طبیعی بهره‌مند بود اما باتوجه بیشتر دولت در زمینه اختصاص اعتبارات و منابع اکنون شمار روستاهای برخوردار از گاز طبیعی به هزار و ۴۶۱ روستا افزایش یافته است.

به گزارش جماران، برای بردن لوله‌های قطور گاز به شمال و شمال غربی کرمانشاه که مناطقی کوهستانی، سردسیر و سخت گذر است باید کوه‌ها و صخره‌ها را شکافت و آنگاه لوله‌گذاری کرد و این یعنی صرف هزینه های بیشتر و افزایش مدت زمان اجرای پروژه‌ها اما این لوله ها امروز به بیشتر روستاها رسیده و مرزنشینان کرمانشاهی سوختی پاک و ارزان مصرف می کنند.

شعله‌های آبی گاز هم تامین آسایش روستاییان را به دنبال دارد و هم اینکه تضمینی برای حیات جنگل‌های زاگرس است. روستاییان برای تامین سوخت خود دیگر درختان را قطع نمی‌کنند و گاز طبیعی را جایگزین هیزم کرده‌اند.

برخورداری ۹۹ درصد جمعیت شهری و ۷۵ درصد جمعیت روستایی استان مرزی کرمانشاه از گاز طبیعی یکی از اقدامات موثر دولت در راستای محرومیت زدایی، توسعه و آبادانی مناطق مرزی و افزایش سطح رفاه مردم است.

استان کرمانشاه با ۲۵ هزار کیلومتر مربع مساحت ۲ میلیون نفر جمعیت در ۱۴ شهرستان، ۳۱ بخش، ۳۴ شهر، ۸۶ دهستان و ۲ هزار و ۵۴۳ آبادی دارد و ۲.۴ درصد جمعیت کشور در این استان سکونت می کنند که از این تعداد ۷۵ درصد در نقاط شهری و ۲۵ درصد در نقاط روستایی زندگی می کنند.

گازرسانی در استان کرمانشاه از سال ۱۳۷۲ با شروع عملیات اجرایی گازرسانی به شهرهای کنگاور و صحنه آغاز شد، در خلال سال‌های ۱۳۷۲ تا ۱۳۹۶ تعداد ۵۲۵ هزار و ۴۸۷ هزار مشترک خانگی، تجاری و صنعتی از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند شدند.

از سال ۱۳۷۷ بنا بر سیاست های کلی شرکت های بالادستی، فعالیت های گازرسانی این استان در قالب شرکت سهامی خاص با اساسنامه مستقل شد و از فروردین سال ۷۹ آغاز به کار کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.