مسئول شبکه لرزه‌نگاری استان کرمانشاه اعلام کرد: منشأ همگی زمین لرزه هایی که شب گذشته رخ داده در خاک عراق بوده و مردم نباید نگران باشند.

به گفته مسئول شبکه لرزه‌نگاری استان کرمانشاه زلزله‌های بزرگ‌تر از سه ریشتری که از شب گذشته(13 تیر) تاکنون احساس شده همگی در خاک عراق رخ داده و مردم نباید نگرانی بابت تشدید فعالیت‌های لرزه‌ای "ازگله" داشته باشند.

به گزارش جماران، فرهاد فروزی با بیان اینکه شب گذشته(جمعه شب) حوالی ساعت 23 و چهار دقیقه زلزله‌ای با بزرگی 3.5 ریشتر و ساعت 14 دقیقه بامداد امروز (14 تیر) نیز زلزله‌ای با بزرگی چهار ریشتر در محدوده ازگله احساس شد، اظهار کرد: منشا هر دو زلزله در خاک عراق (عمق 10کیلومتری زمین) و در 50 کیلومتری ازگله بوده است.

وی اضافه کرد: حتی منشا لرزه‌های چند روز اخیر که در استان ایلام هم احساس شد در خاک عراق بوده است.

فروزی ادامه داد: این لرزه‌ها هیچ ارتباطی با منطقه‌ای که باعث زلزله بزرگ 7.3 ریشتری آبان سال 1396 شد ندارد و مردم نباید نگرانی بابت وقوع این زلزله‌ها داشته باشند.

مسئول شبکه لرزه‌نگاری استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: البته نباید فراموش کنیم اگرچه با گذشت بیش از دو سال روند فعالیت‌های لرزه‌ای و پس لرزه‌ها در منطقه ازگله کاهش یافته، اما این منطقه از گذشته تاکنون همواره لرزه‌خیز بوده و احتمال زلزله را دارد. به علاوه فعالیت‌های لرزه‌ای که گاهی رخ می‌دهد معمولا به صورت دائمی نیست و دوره‌های آرامش و فعالیت دارد.

فروزی خاطرنشان کرد: از زمان زلزله بزرگ آبان سال 1396 تا پایان بهار امسال 8148 لرزه در گستره استان کرمانشاه داشتیم که عمده آنها پس لرزه زلزله بزرگ ازگله بوده و پس از ازگله نیز بیشترین فعالیت لرزه‌ای را در منطقه سومار به صورت فوج لرزه داشتیم که سومار نیز از مناطق لرزه‌خیز محسوب می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.