رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به ابلاغ دستورالعمل جدید در خصوص انجام تست کرونا، جزئیات این دستورالعمل را اعلام کرد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به ابلاغ دستورالعمل جدید در خصوص انجام تست کرونا، گفت: بر اساس این دستورالعمل تست کرونا برای تمام افراد انجام نمی شود.

به گزارش جماران، دکتر محمودرضا مرادی گفت: خوشبختانه در روزهای اخیر تعداد مراجعان و افراد بستری در بیمارستان‌های گلستان و فارابی کاهش یافته و امیدواریم با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در هفته های آینده این روند کاهشی در استان همچنان ادامه یابد.

وی افزود: دستورالعمل جدیدی در خصوص انجام غربالگری بیماری کرونا ابلاغ شده که بر اساس این دستورالعمل تست تشخیصی کرونا برای تمام افراد انجام نمی شود.

او گفت: بر این اساس تست تشخیصی کرونا تنها از افراد بالای ۶۰ سال که دارای علائم هستند ، افراد زیر ۶۰ سال علامت دار که دارای بیماری زمینه ای بوده و در معرض خطر می باشند ، مادران باردار ،پرستاران و کادر درمانی که در بخش کووید ۱۹ فعالیت می کنندو همچنین کارکنان ورودی زندان ها و معتادین متجاهر گرفته می شود.

وی اضافه کرد: بنابراین از این پس با کاهش تعداد مراجعین در مراکز ۱۶ ساعته مواجه خواهیم بود و تعداد درخواست ها برای انجام تست کرونا کاهش یافته و این امر موجب تسهیل در ارائه خدمات لازم به افراد در معرض خطر در استان خواهد شد.

مرادی افزود: اکنون تعداد۳۷ نفر از نیروهای بسیجی توسط بسیج جامعه پزشکی جهت فعالیت در بخش های کووید بیمارستان های فارابی ، گلستان و امام رضا (ع) معرفی شده اند.

وی همچنین توضیح داد که داروی MAB۹۸ موثر در درمان بیماری کووید ۱۹ و تحقیقات انجام شده در خصوص تاثیر مصرف دارو در بیماران سرپایی و بستری در بیمارستان و راه اندازی خط تولید دارو پس از تایید و کارآزمایی بالینی و همچنین طی کردن مراحل لازم در جلسات تخصصی دانشگاه علوم پزشکی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.