سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان کرمانشاه اعلام کرد: امسال بیش از ۳۷ هزار تن انواع محصولات باغی از باغات این شهرستان تولید و برداشت خواهد شد.

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان کرمانشاه با اشاره به وضعیت مطلوب باغ‌های این شهرستان اعلام کرد: امسال بیش از  ۳۷ هزار تن انواع محصولات باغی از باغات این شهرستان تولید و برداشت خواهد شد.

به گزارش جماران، ابراهیم دارایی با بیان اینکه تاکنون بیش از۲۸ هزار تن انواع محصولات باغی از باغات شهرستان کرمـانشاه برداشت شده است، افزود: روند برداشت محصولات باغی در شهرستان کرمانشاه بر اساس نوع محصولات و زمان رسیدن آن ها تا اواسط فصل پاییز ادامه دارد.

او با بیان اینکه سال گذشته در مجموع  بیش از ۳۵ هزار و ۸۷۵ تن انواع محصولات باغی در این شهرستان تولید شد، گفت: عمده این محصولات انگور، سیب، هلو، شلیل و گردو بود.

وی سطح باغات مثمر شهرستان کرمانشاه را بیش از سه هزار و ۸۰ هکتار عنوان و تصریح کرد: محصولات باغی در این شهرستان طبیعی بوده و برای تولید این محصولات کمتر از کود و سموم شیمیایی استفاده شده است.

دارایی با بیان اینکه افزایش سطح باغات یکی از برنامه های اصلی جهاد کشاورزی محسوب می شود، گفت: امسال توانستیم با مشارک بهره برداران بخش خصوصی بیش از ۹۲ هکتار باغ آبی و دیم در شهرستان ایجاد کنیم.

او خشکسالی‌های مکرر، کمبود آب، فقدان سیستم‌های نوین آبیاری، عدم توجه باغداران به تغذیه و حاصلخیزی خاک را از جمله مشکلات تولید محصولات باغی در شهرستان کرمانشاه اعلام کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.