۱۵ طرح گردشگری با ۷۴۰ میلیارد ریال اعتبار در کرمانشاه به تصویب رسید.

معاون سرمایه‌گذاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کرمانشاه، از تصویب ۱۵ طرح گردشگری با اعتباری بالغ بر ۷۴۰میلیارد ریال و با اولویت توسعه زیرساخت‌های گردشگری در استان خبر داد.

به گزارش جماران، اصغر رشنو، با اشاره به برگزاری چهارمین جلسه کمیته فنی سرمایه‌گذاری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان ، اظهارداشت: براساس مصوبه کارگروه اشتغال استان، مقرر شد ۲۰۰ هزار میلیارد ریال اعتبار برای طرح‌های گردشگری در نظر گرفته شود.

او  توصیح داد: براساس این مصوبه، دستگاه‌های اجرایی هر هفته کمیته فنی خود را در راستای توسعه استان برگزار می‌کنند.

رشنو با اشاره به اینکه در این جلسه ۱۸ طرح مورد بررسی قرار گرفت، اعلام کرد: موافقت اصولی ۱۵ طرح شامل اقامتگاه‌های بوم‌گردی، مرکز تفریحی و سرگرمی، محوطه گردشگری، اقامتگاه‌های بوم‌گردی و رستوران‌های سرراهی که از مصادیق شانزده‌گانه گردشگری محسوب می‌شود، صادر شد.

معاون سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی استان کرمانشاه افزود: سرمایه‌گذاری برای این طرح‌ها بالغ بر ۷۴۰ میلیارد ریال است که در مناطق اورامانات، شهرستان‌های صحنه، کرمانشاه و بخش بیستون اجرا خواهد شد.

او با اشاره به آثار تاریخی استان که ثبت ملی و جهانی شده‌اند، گفت: کرمانشاه با ایجاد زیرساخت‌ها و بهبود کیفیت مراکز گردشگری، آماده برگزاری رویداد بزرگ کرمانشاه ۲۰۲۰ خواهد بود و امیدواریم این استان به ‌عنوان یک استان پایلوت در کشور برای رویدادهای بزرگ گردشگری معرفی شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.