«غلامرضا مرتضوی» روز چهارشنبه در جلسه هماهنگی احداث زمین چمن با حضور شهردار و رییس اداره ورزش و جوانان سنقر و کلیایی افزود: این طرح به همت اداره ورزش و جوانان شهرستان و شهرداری سنقر اجرا و در ماه آینده عملیات احداث آن آغاز می‌شود.

وی اظهار امیدواری کرد با پیگیری نماینده شهرستان و مدیرکل ورزش و جوانان استان، با احداث و اجرای طرح های ورزشی مشابه برخی از کاستی های موجود در توسعه ورزش این شهرستان جبران شود.

لازم به ذکر است در این جلسه پیشنهاد احداث پیست موتورسواری در شهرستان و تامین اعتبار آن در کمیته برنامه‌ریزی نیز مطرح شد.

مهارت آموزشی لازمه اشتغال

سرپرست فرمانداری سنقر و کلیایی همچنین در کارگروه اشتغال شهرستان با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری و ریییس جمهوری در ارتباط با اشتغال به عنوان مهمترین اولویت در کشور اشتغال، مهارت آموزی، آموزش و فرهنگ سازی را لازمه اشتغال دانست و گفت: باید مهارت آموزی متناسب با نیاز جامعه تعریف شود تا افراد با کسب مهارت طبیعتا بازار کار هم برای آن ها هم فراهم خواهد شد.

مرتضوی با بیان اینکه افراد دارای حرفه و مهارت لازم، در سطح جامعه بیکار نخواهند ماند، افزود: در شهرستان بسترها و استعداد لازم برای ایجاد اشتغال وجود دارد.

او گفت: در بخش های دولتی و خصوصی در کنار ارتقاء شاخصه سامانه های ثبت آماری باید به ایجاد اشتغال پایدار در شهرستان اهتمام ویژه ای شود.

وی ایجاد هماهنگی بیشتر بین ادارات در راستای تسریع در بستر سازی اشتغال را موثر دانست و دستگاه های دولتی شهرستان را به بررسی موانع موجود در زمینه اشتغال جهت پیگیری و رفع آن ها موظف کرد.

ایجاد تنوع رشته ای بیشتر در فنی و حرفه ای، استفاده از ظرفیت های سازمان های بزرگ همچون بنیاد برکت و مستضعفان از دیگر موضوعات مورد تاکید سرپرست فرمانداری سنقر و کلیایی بود.

شهرستان سنقر و کلیایی با بیش از ۸۱ هزار نفر جمعیت در ۸۵ کیلومتری شمال شرقی کرمانشاه دارای ۲۷۱ روستا، ۲ شهر و هشت دهستان است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.