محسن دارابی روز چهارشنبه به ایرنا افزود: برای احیا و تقویت این واحدها ۶ هزار و ۲۴۸ میلیارد تومان سرمایهگذاران هزینه می کنند و بیش از هزار و ۵۷۹ میلیارد تسهیلات ریالی و ۱۶۰ میلیون یورو پرداخت و تامین می‌شود.

وی افزود: با این حجم از سرمایه گذاری در مجموع برای سه هزار و ۱۷۹ نفر اشتغال جدید ایجاد و شغل ۶ هزار و ۲۴۲ نفر تثبیت می شود.

به گفته رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت کرمانشاه، با احیا این واحدها ۳.۷ میلیون تن ظرفیت تولید استان تثبیت و ۱۰ میلیون تن دیگر به این ظرفیت افزوده می‌شود.

دارابی توضیح داد: در این راستا برای ۵۵ واحد صنعتی و معدنی با پرداخت ۲۹۷ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان، سرمایه در گردش تامین می‌شود.

وی افزود: برای تکمیل هشت طرح‌ نیمه‌تمام صنعتی و معدنی با سرمایه‌گذاری بیش از ۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان، بیش از ۳۶۷ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت می شود که در مجموع برای ۸۲۰ اشتغال جدید ایجاد خواهد شد.

رییس سازمان صمت کرمانشاه افزود: برای بازسازی و نوسازی ۱۵ واحدهای صنعتی و معدنی باهدف ارتقا ظرفیت، فناوری و کیفیت تولید با سرمایه‌گذاری حدود هزار و ۲۷۰ میلیارد تومان، ۹۵ میلیون تومان تسهیلات پرداخت می شود که برای ۳۳۴ نفر اشتغالزایی دارد.

دارابی عنوان کرد: برای فعال کردن ظرفیت‌های راکد و بلااستفاده ۵۰ با سرمایه‌گذاری ۱۵۰ میلیارد تومان، بیش از ۴۶ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت می شود که بیش از ۶۰۰ نفر اشتغال جدید ایجاد خواهد کرد.

وی ادامه داد: همچنین برای توسعه و تأمین منابع مالی ۱۶ طرح‌ صنعتی استان با سرمایه‌گذاری سه هزار و ۶۷۰ میلیارد تومان، ۷۷۳ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان تسهیلات پرداخت و ۱۶۰ میلیون یورو تامین ارز می شود که برای هزار و ۴۲۵ نفر اشغالزایی جدید ایجاد می شود.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت دارای بیش از هزار واحد تولیدی با بیش از ۳۰ هزار نفر اشتغالزایی و ۱۳۲ هزار نفر جویای کار است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.