روابط عمومی شوراهای حل اختلاف روز پنجشنبه به نقل از رییس شوراهای حل اختلاف استان اعلام کرد: در راستای تکریم مراجعان به مجموعه شوراهای حل اختلاف مرکز کرمانشاه و جلوگیری از ازدحام غیرمتعارف و انتقال برخی از بیماری های واگیردار و نیز برای تسریع در رسیدگی پرونده های اجرایی این واحد، سامانه اینترنتی نوبت دهی در شوراهای حل اختلاف شهرستان کرمانشاه راه اندازی شده است.

جبار تجری افزود: شهروندان می توانند با مراجعه به سایت ۸۳۳۸۳۳.ir نسبت به تعیین تاریخ و ساعت مراجعه با ثبت موارد خواسته شده در سایت اقدام و از مراجعه حضوری امتناع کنند.

تجری گفت: راه اندازی این سایت گامی در جهت افزایش و بهره وری رسیدگی ثانوی به پرونده های اجرایی و جلوگیری از اتلاف وقت مراجعین و ارباب رجوع می باشد که امید است مردم نیز در این زمینه همکاری های لازم را با مجموعه شورا انجام دهند تا به بهبود خدمات دهی و نتیجه پرونده ها کمک کنند.

به گزارش ایرنا، شورای حل اختلاف از سال ۱۳۸۳ با هدف ایجاد صلح، دوستی و مودت بین طرفین پرونده‌های قضایی وارد ساختار قوه قضائیه شده است.

این شورا صلاحیت رسیدگی به پرونده‌های حقوقی کمتر از ۲۰ میلیون تومان، حصر وراثت، تأمین دلیل و اختلافات خانوادگی را دارد و در این زمینه نظر مشورتی به قاضی می‌دهد و قاضی مجاز به پذیرش یا رد این نظر است.

۷۰ درصد پرونده‌های حقوقی استان در شوراهای حل اختلاف و تنها ۳۰ درصد در دادگاه‌های حقوقی رسیدگی می‌شود.

در شوراهای حل اختلاف شهر کرمانشاه ۱۰ شعبه اجرای احکام وجود دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.