«آذر ولی‌زاده» روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا، گفت: از ساعت ۲۴ تا ۶ صبح یکشنبه به دلیل ورود توده‌های گرد و غبار به آسمان استان کرمانشاه، وضعیت هوای کلانشهر کرمانشاه به حالت بحرانی درآمده است.

وی با بیان اینکه هوای کرمانشاه از ساعت ۱۸ تا ۲۴ روز گذشته (شنبه) در وضعیت هشدار بود، افزود: میزان آلودگی ۶ ساعته ثبت شده در این شهر روز گذشته ۲۰۴ میکروگرم بر مترمکعب هوا بود.

به گفته او، میزان آلودگی هوای شهر کرمانشاه در روز یکشنبه از ساعت ۲۴ شب تا ۶ صبح به ۳۹۴ میکروگرم بر مترمکعب رسید و وضعیت هوا را در مرحله هشدار قرار داد.

وی با بیان اینکه وضعیت هوای کرمانشاه اکنون بین وضعیت اضطرار و بحران قرار دارد، گفت: میانگین هوای شهر کرمانشاه از ساعت ۶ صبح تاکنون در بالاترین وضعیت به ۷۴۶ میکروگرم بر مترمکعب رسید.

وی روند فعلی را کاهشی دانست و گفت: اکنون وضعیت هوای کرمانشاه ۳۶۲ میکروگرم بر مترمکعب است اما احتمال تشدید آن وجود دارد.

معاون نظارت و پایش اداره کل محیط زیست استان کرمانشاه در ادامه سخنانش گفت: هوای شهرستان‌های قصرشیرین، سرپل ذهاب، گیلانغرب و پاوه از ساعت ۱۸ تا ۲۴ روز گذشته (شنبه) با میانگین ۵۱۵ میلکروگرم بر مترمکعب در وضعیت بحرانی قرار گرفت.

ولی‌زاده افزود: غلظت هوای هوای سه شهرستان غربی استان کرمانشاه کاهش یافته و اکنون با ۲۱۲ میکروگرم بر مترمکعب در وضعیت هشدار قرار دارد اما هوای شهر پاوه اکنون سالم است.

معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه در ادامه با بیان اینکه میزان غلظت گرد و غبار تا ۱۵۰ میکروگرم بر متر مکعب هوا طبیعی و استاندارد است، گفت: از این مقدار تا ۳۹۰ میکروگرم بر متر مکعب هوا باعث قرار گرفتن در وضعیت هشدار می شود.

ولی زاده همچنین با اعلام اینکه اگر غلظت گرد و غبار بین ۳۹۰ تا ۴۶۰ میکروگرم بر متر مکعب هوا باشد، وضعیت اضطرار ایجاد می شود، یادآور شد: در صورتی هم که میزان غلظت گرد و غبار از ۴۶۰ میکروگرم بر متر مکعب هوا بیشتر شود، وضعیت آلودگی به حد بحران می رسد.

تداوم بارندگی و وزش شدید باد در کرمانشاه

معاون هواشناسی استان کرمانشاه در گفت و گو با ایرنا از تداوم فعالیت سامانه فعال در جو استان تا روز اواخر فردا (یکشنبه) خبر داد و گفت: علاوه بر بارش باران، وزش شدید باد، رگبار باران و رعد برق و غبارآلود شدن هوا از دیگر پیامدهای این سامانه خواهد بود.

«علی‌محمد زوراوند» افزود: انتظار می رود در روز یکشنبه شاهد بارش باران در اغلب نقاط استان باشیم که البته بارش ها برای پاوه، روانسر، ثلاث باباجانی، کنگاور، هرسین و صحنه بیشتر از سایر نقاط خواهد بود.

زوراوند در پایان نسبت به رگبار پراکنده تگرگ در برخی از نقاط استان نیز هشدار داد و گفت: این موضوع سبب آبگرفتگی معابر و جاری شدن رواناب خواهد شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.