دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تاکنون ۳۸۰ تخت بیمارستانی را به منظور مراقبت از بیماران مبتلا به کرونا آماده کرده که تاکنون در بیشترین زمان درگیری ۱۹۲ تخت آنان مورد استفاده قرار گرفته است.

با این حال براساس پیش بینی های ستاد مدیریت کرونا پیک دوم این بیماری در راه کرمانشاه است که می‌تواند بحران کرونا را شدید تر کند؛ از این رو علاوه بر ظرفیت های در نظر گرفته شده دانشگاه علوم پزشکی، بیمارستان حضرت ابوالفضل (ع) نیروی انتظامی، بیمارستان امام حسین (ع) سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و بیمارستان ۵۲۰ ارتش جمهوری اسلامی ایران برای بستری بیماران مبتلا به کرونا در آماده باش هستند.

سخنگوی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: وضعیت رعایت نکات بهداشتی و دوری از تجمعات در کرمانشاه نگران کننده است از این رو احتمال تشدید بحران کرونا در کرمانشاه بسیار بالا است.

دکتر محمد ابراهیم شکیبا با اشاره به ظرفیت ۳۸۰ تخته در نظر گرفته شده برای بستری بیماران مبتلا به بیماری کرونا، گفت: در صورت بروز شرایط بحرانی و افزایش نیاز به تخت های بستری به ترتیب از بیمارستان حضرت ابوالفضل نیروی انتظامی، بیمارستان امام حسین سپاه و بیمارستان ۵۲۰ ارتش استفاده خواهیم کرد.

وی افزود: در صورتی که این ظرفیت نیز جوابگو نباشد بخشی از بیمارستان امام رضا را نیز به منظور بستری بیماران مبتلا به کرونا اختصاص خواهیم داد.

نمونه ای از نقاهتگاه های ایجاد شده توسط ارتش در کرمانشاه​​​

ایجاد نقاهتگاه

نیروهای مسلح در استان کرمانشاه علاوه براعلام آماده باش در بیمارستان های خود، با ایجاد نقاهتگاه به منظور نگهداری از بیماران بهبود یافته نیز اعلام آمادگی کرده اند.

فرمانده قرارگاه منطقه ای ارتش در غرب کشور در رابطه با نقاهتگاه این ارگان نظامی برای مراقبت از بیماران در شرایطی دور از جامعه، گفت: ۳۲۰ تخت بیمارستانی نقاهتگاهی به منظور مراقبت از بیماران مبتلا به کرونا در نقاط مختلف استان ایجاد کرده ایم.

امیر سرتیپ دوم فرهاد آریانفر در گفت وگو با ایرنا، توضیح داد: از این آمار ۵۰ تخت در شهرستان صحنه، ۵۰ تخت در هرسین، ۱۵۰ تخت در بیمارستان فارابی کرمانشاه و بیش از ۷۰ تخت در بیمارستان ۵۲۰ پیش بینی شده است که در صورت نیاز مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

وی افزود: علاوه بر این بهداری ارتش جمهوری اسلامی ایران با توجه به تمهیدات اندیشیده شده، این آمادگی را دارد که در صورت نیاز با برپایی بیمارستان های صحرایی خدمات لازم را به بیماران مبتلا به کرونا انجام دهد.

نمونه ای از بیمارستان صحرایی برپا شده توسط بهداری سپاه برای خدمات رسانی به بیماران مبتلا به کرونا در کرمانشاه

فرمانده سپاه نبی اکرم کرمانشاه نیز در رابطه با ظرفیت های درمانی و نقاهتگاهی این نیرو به خبرنگار ایرنا گفت: بخشی از امکانات درمانی و بهداری نیروی زمینی سپاه در کنار سیستم درمانی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در حال خدمت رسانی به بیماران مبتلا به کرونا در کرمانشاه است.

سردار سرتیپ دوم پاسدار بهمن ریحانی افزود: به منظور مقابله با بیماری کرونا چهار واحد بیمارستان سیار را که شامل بخش های جراحی تاکتیکی، مبارزه با جنگ‌های نوین، بیمارستان های اتوبوسی و بیمارستان‌های کفی سیار می‌شوند را در حالت آماده باش قرار داده‌ایم تا در صورت نیاز به منظور خدمات دهی به بیماران به مناطق مختلف اعزام شوند.

وی با بیان اینکه این بیمارستان‌ها به منظور نقاهتگاه و یا درمانگاه بیماران مبتلا کرونا مورد استفاده قرار می گیرند،گفت: این بیمارستان های سیار در مجموع ظرفیت بستری ۱۵۰ بیمار را دارند.

فرمانده سپاه نبی اکرم افزود: همچنین در بیمارستان امام حسین سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ۱۱۵ تخت ثابت و ۵۰ تخت‌ نقاهتگاهی به منظور بستری بیماران کرونا ای در نظر گرفته شده است.

ریحانی عنوان کرد: همچنین ۳۰ تخت نقاهتگاهی را در پادگان توحید سپاه به منظور بستری بیماران ترخیص شده در نظر گرفته ایم که در صورت لزوم از آنها نیز استفاده خواهیم کرد.

نیروهای مبارزه با جنگ‌های نوین سپاه در حال اعزام برای ضدعفونی شهر کرمانشاه

نیروهای مسلح علاوه بر در اختیار قرار دادن بخشی از ظرفیت های درمانی خود از ابتدای شیوع بیماری کرونا در اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی اقدام به ضدعفونی اماکن عمومی و نقاط آلوده کرده اند.

سپاه و ارتش نیر تاکنون بخشی از توان خود را در زمینه تولید و توزیع اقلام بهداشتی مورد نیاز مردم و توزیع بسته های حمایتی بین افراد نیازمند اختصاص داده اند.

استقرار نیروهای سپاه و ارتش در مبادی ورودی کرمانشاه برای تب سنجی از افراد

نیروهای مسلح در کنار مردم هستند

استاندار کرمانشاه نیز چندی پیش در ستاد مدیریت کرونا در رابطه با خدمات نیروهای مسلح برای مقابله را کرونا را ارزشمند توصیف کرد و گفت: نیروهای مسلح در تمام بحران ها در کنار مردم هستند و ملت حفاظت می کنند.

هوشنگ بازوند اظهار داشت: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران بسیار توانمند، انقلابی و برخاسته از جامعه است و در تمامی عرصه‌ها در کنار مردم حضور دارند.

وی افزود: این نیروها در ایام زلزله و سیل به شکل گسترده و با بسیج تمامی امکانات به یاری مردم آسیب دیده شتافتند و امروز هم که این بحران کرونا اتفاق افتاده فداکارانه در کنار مردم ایستاده اند و برای حفظ سلامت مردم تلاش می‌کند.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت دارای ۳۴ شهر و ۲ هزار و ۵۹۵ روستا است.

سخنگوی وزارت بهداشت روز شنبه اعلام کرد: در ۲۴ ساعت گذشته، هزار و ۳۷۴ مورد جدید ابتلا به کرونا در کشور شناسایی شد و تا امروز ۸۰ هزار و ۸۶۸ نفر بیمار مبتلا به این بیماری در کشور گزارش شده است.

کیانوش جهانپور افزود: خوشبختانه تاکنون ۵۵ هزار و ۹۸۷ نفر از بیماران، بهبود یافته و ترخیص شده اند و سه هزار و ۵۱۳ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.