غلامرضا همتی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: خوشبختانه از نظر تعداد مربی نیز وضعیت مطلوبی داریم به گونه ای که در بخش بانوان نزدیک به ۱۰۰ نفر که ۱۰ نفر آنها کاملا حرفه ای و از ورزشکاران سابق این رشته هستند فعالیت می کنند.

وی ادامه داد: در بخش آقایان نیز حدود ۳۰ مربی داریم که هفت نفر آنها حرفه ای و در باشگاه های ژیمناستیک استان مشغول تمرین دادن ورزشکاران هستند.

همتی همچنین تعداد باشگاه های خصوصی ژیمناستیک در سطح استان را نیز ۱۰۰ مورد ذکر کرد و گفت: اکثر این باشگاه ها در شهر کرمانشاه مشغول تعلیم کارآموزان و ورزشکاران خود هستند.

افتتاح سالن های اختصاصی برای ژیمناست کاران صحنه و اسلام آبادغرب

رییس هیات ژیمناستیک استان کرمانشاه در ادامه به برخی اقدامات و موفقیت های سال گذشته این مجموعه اشاره کرد و گفت: یکی از این اقدامات افتتاح سالن های اختصاصی برای ژیمناست کاران صحنه و اسلام آبادغرب بود که قطعا روند توسعه این رشته ورزشی را در آنها سرعت می بخشد، ضمن اینکه کنگاور نیز از قبل سالن اختصاصی داشت.

وی با اشاره به فعال بودن هیات ژیمناستیک در ۱۱ شهرستان استان، گفت: تنها هیات های سنقروکلیایی، گیلانغرب و ثلاث باباجانی فعال نیستند که تلاش می کنیم با یافتن فردی از خانواده ژیمناستیک در این شهرستان ها، آنها را نیز فعال کنیم.

همتی با بیان اینکه به جز  صحنه، اسلام آبادغرب و کنگاور، ژیمناستیک کاران دیگر شهرستان های فعال در سالن های مشترک با هیات های دیگر تمرین و فعالیت می کنند که عمده این سالن ها و تشک ها نیز برای رشته ما استاندارد نیست.

هزینه ۱۰۰ میلیارد ریالی تجهیزات کامل ژیمناستیک

این مقام مسوول در هیات ژیمناستیک همچنین به هزینه گزاف وسایل این رشته ورزشی اشاره و اظهار داشت: برای تجهیز یک سالن ژیمناستیک به حدود ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است تا ۶ وسیله مورد نیاز آقایان و چهار وسیله مورد نیاز بانوان خریداری شود.

وی گفت: هم اکنون یک سالن اختصاصی ژیمناستیک در مجموعه ورزشی آزادی کرمانشاه برای ورزشکاران ما وجود دارد و خوشبختانه امکانات و تجهیزات مناسب و استانداردی هم به آن اختصاص داده شده است.

همتی تصریح کرد: تلاش می کنیم تا با کمک فدراسیون و اداره کل ورزش و جوانان استان به دیگر سالن های اختصاصی ژیمناستیک نیز تجهیزات کافی اختصاص یابد.

ورزشکاران کرمانشاهی موفقیت های خوبی کسب کردند

رییس هیات ژیمناستیک کرمانشاه در ادامه به برخی موفقیت های ورزشکاران این هیات در سال گذشته اشاره و اظهار داشت: ورزشکاران پسر ما در رده سنی جوانان و در بخش های «آکروژیم» و «ترامپولین» مقام دوم را کسب کردند و تیم نوجوانان هم در ترامپولین سوم کشور شدند.

وی تصریح کرد: ورزشکاران دختر ما نیز در مسابقات منطقه سه کشور مقام دوم و تیم پسران نیز مقام سوم را به خود اختصاص دادند، ضمن اینکه مدال های زیادی نیز در هر دو بخش دختران و پسران کسب کردیم.

همتی یکی دیگر از اقدامات صورت گرفته هیات در سال گذشته را برگزاری دوره آموزش مربی گری بانوان با حضور ۶۰ متقاضی عنوان کرد و گفت: همه تلاش هیات آموزش مربیان حرفه ای از میان ورزشکاران سابق این رشته است، چرا که ژیمناستیک علاوه بر دانش تئوری به افرادی نیاز دارد که قبلا در این رشته ورزشی فعالیت کرده باشند و آن را به خوبی بشناسند.

انتخاب استعدادهای ژیمناستیک از میان ورزشکاران فعال هیات

وی در خصوص بحث استعدادیابی نیز گفت: این ورزش به گونه ای نیست که بخواهیم در میان جوانان و افراد بزرگسال افراد مستعد را شناسایی و وارد هیات کنیم بلکه استعدادها از میان ورزشکارانی که از سنین نونهالی در این رشته حضور داشته اند انتخاب می شوند.

وی گفت: عموم قهرمانان و ورزشکاران مدال آور هیات ژیمناستیک عموما از سن پنج تا ۶ سالگی تحت تعلیم و آموزش قرار گرفته و چند سالی باید روی آنها کار کرد تا به شرایط مسابقه و حضور در مسابقات برسند.

همتی یادآوری کرد: تمام تلاش خود را به کار گرفته ایم تا با تمرین اصولی ورزشکاران نونهال زمینه ای برای شکوفایی هیات در سال های آتی را فراهم کنیم تا بتوانیم هم در تیم ملی نماینده و هم در مسابقات کشوری حرف های بیشتری برای گفتن داشته باشیم چرا که باید حداقل پنج سال روی یک ورزشکار سرمایه گذاری کرد تا استعدادهایش شکوفا شود.

منتظر اعلام تقویم فدراسیون هستیم

رییس هیات ژیمناستیک کرمانشاه در بخش پایانی سخنان خود با بیان اینکه برنامه های این هیات در سال جدید تحت تاثیر کرونا قرار گرفته و همه فعالیت های آن متوقف شده است، گفت: برای آغاز به کار خود منتظر اعلام تقویم فدراسیون هستیم.

وی گفت: عملا از ابتدای اسفند سال گذشته برنامه های فدراسیون ژیمناستیک و هیات کرمانشاه به دلیل این بیماری به حالت تعلیق درآمده و شرایط فعلا برای اجرای هیچ برنامه ای فراهم نیست.

همتی تصریح کرد: برنامه های مختلفی برای سال جدید داریم که امیدوارم با بهبود شرایط بتوانیم اجرای آن ها را در استان آغاز کنیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.