دکتر محمدابراهیم شکیبا روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: در گام دوم فاصلهگذاری اجتماعی تمام واحدهای صنفی و صنعتی باید در سامانه دریافت گواهی سلامت وزارت بهداشت به آدرس salamat.gov.ir نام نویسی کنند.
وی با اشاره به فعالیت برخی از مشاغل کم خطر از ابتدای هفته گفت: این واحدها به منظور انجام فعالیت باید گواهی سلامت خود را از پایگاه وزارت بهداشت دریافت کنند در غیر این صورت مجاز به فعالیت نیستند.
سخنگوی ستاد مدیریت و مقابله با کرونا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افزود: برخی از مشاغل سطح استان همچون مجتمع های تجاری مسقف، آرایشگاه ها، استخرها و مراکز بازی و سرگرمی همچنان مجاز به فعالیت نیستند و برای شروع فعالیت باید منتظره صدور مجوزهای لازم از سوی ستاد ملی مبارزه با کرونا باشد.
شکیبا، دریافت گواهی سلامت را برای ادامه فعالیت واحدها ضروری دانست و عنوان کرد: حتی واحدهایی که مجاز به فعالیت نیستند نیز باید گواهی سلامت خود را از پایگاه وزارت بهداشت دریافت کنند.
وی گفت: در استان کرمانشاه ۵۰ هزار واحد صنفی و صنعتی وجود دارند که تاکنون ۲۰ هزار واحد آن در سامانه وزارت بهداشت برای دریافت گواهی سلامت اقدام کرده‌اند.
سخنگوی ستاد مدیریت و مقابله با بیماری کرونا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در بخش دیگری از صحبت‌های خود در رابطه با انجام بیماریابی فعال در سطح استان گفت: پیش از این تنها آزمایش کرونا از افراد بستری شده در بیمارستان گرفته می شد اما براساس مجوز های اخذ شده از وزارت بهداشت این آزمایش در کرمانشاه از بیماران سرپایی و افراد دارای علائم خفیف نیز گرفته می شود.
شکیبا افزود: افرادی که تست بیماری کرونا آنان منفی باشد اما براساس عکس های گرفته شده از ریه، بیمار تشخیص داده شوند نیز با توجه به احتمال خطا در آزمایش ها تحت مراقبت‌های ویژه قرار می گیرند.

سخنگوی وزارت بهداشت اعلام کرد: از دیروز تا امروز ۲۶ فروردین ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی هزار و ۵۷۴ بیمار جدید مبتلا به کووید در کشور شناسایی شد و مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۷۴ هزار و ۸۷۷ نفر رسید.

کیانوش جهانپور اعلام کرد: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۹۸ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و تا امروز چهار هزار و ۶۸۳ نفر از بیماران، جان باخته و دیگر در بین ما نیستند. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.