«کیومرث مظفری» روز یکشنبه به خبرنگار ایرنا افزود: اکنون مطالبات سال ۹۷ تسویه و مطالبات مراکز درمانی دانشگاهی تا آذرماه ۹۸ و مراکز خصوصی تا آبان ۹۸ پرداخت شده است.

دبیر سازمان‌های بیمه‌گر استان کرمانشاه همچنین گفت: بیماران کرونایی بستری شده فاقد بیمه در بیمارستان‌ها، یک روزه ارزیابی تعیین دهک و وضعیت مالی می‌شوند.

او افزود: با توجه به شیوع بیماری کرونا و با هدف صیانت از حقوق بیمه‌شدگان و به منظور کاهش مراجعات آنان به دفاتر پیشخوان برای تمدید دفترچه، تمام دفترچه‌هایی که تاریخ اعتبار آنها از تاریخ اول اسفند ۹۸ به پایان رسیده و برگه سفید دارند (غیر از صندوق ایرانیان) تا تاریخ ۳۱ خرداد ۹۹ معتبر است و ارائه خدمت در مراکز و مؤسسات درمانی طرف قرارداد بلامانع است.

مظفری عنوان کرد: برای کاهش مراجعات مردم به مراکز درمانی، سامانه پاسخگویی ۱۶۶۶ سازمان بیمه سلامت به صورت ۲۴ ساعته پاسخگوی سئوالات کرونایی هموطنان است.

بیمه سلامت کرمانشاه، یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفر یعنی ۶۰ درصد از جمعیت استان را در قالب پنج صندوق بیمه‌ای شامل، «صندوق کارکنان دولت»، «صندوق روستاییان و عشایر»، «صندوق بیمه همگانی رایگان»، «صندوق ایرانیان» و «صندوق سایر اقشار» زیرپوشش دارد.

از جمعیت ۲ میلیون نفری استان کرمانشاه، ۵۰۰ هزار نفر معادل ۲۶ درصد در ۲ هزار و ۵۹۵ روستای و مابقی در ۳۴ شهر زندگی می‌کنند.

سخنگوی وزارت بهداشت روز شنبه اعلام کرد: از دیروز تا امروز ۲۳ فروردین ۱۳۹۹ و براساس معیارهای قطعی تشخیصی هزار و ۸۳۷ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شدند.

کیانوش جهانپور افزود: با در نظر گرفتن موارد جدید، مجموع بیماران کووید ۱۹ در کشور به ۷۰ هزار و ۲۹ نفر رسید.

وی اظهار داشت: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۲۵ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.