هوشنگ بازوند روز شنبه در نخستین نشست ستاد جهش تولید که در سرسرای شهدای دولت استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهارداشت: برای اینکه بتوانیم به جهش تولید برسیم باید کارهایی که ۱۰ روزه انجام می شوند را یک روزه به نتیجه برسانیم.
استاندار کرمانشاه تاکید ‌کرد: برای رسیدن به جهش تولید باید یک پیوست مربوط به آن در دیگر اسناد کرمانشاه ایجاد شود.
بازوند گفت: باید بسیاری از پروژه های بزرگ و مهم اقتصادی استان را شروع کنیم تا بتوانیم به جهش های لازم در تولید برسیم.
وی با بیان اینکه شیوع ویروس کرونا یک چالش اساسی در تمام حوزه‌ها است، گفت: کرونا ترمز اقتصاد کشور را کشیده و به سرعت حداقلی رسانده است.

وی اظهار داشت: سال ۹۹ علاوه بر مشکلات شیوع کرونا، می تواند سال خوبی برای جهش تولید و رونق اقتصادی باشد.
وی به بحران های سال گذشته اشاره کرد و گفت: سال ۹۸ تلاطم های بسیاری برای مردم داشت که می توان آن را سال سختی برای کرمانشاهی ها توصیف کرد.
استاندار افزود: با این حال در حوزه های اقتصادی در سال ۹۸ اقدامات بسیار مطلوبی انجام و زمینه بهبود فضای کسب و کار ایجاد شد.
بازوند عنوان کرد: در این سال به دنبال کاهش سه درصدی نرخ بیکاری کرمانشاه بودیم که در ۹ ماه آن محقق شد و امیدواریم پس از اعلام سازمان آمار در کل سال به هدف خود رسیده باشیم.
وی ادامه داد: در سال گذشته سه سند اقتصاد مقاومتی، رونق تولید و اشتغال را تهیه کردیم که خوشبختانه تحقق بیشتر اهداف آن ها در این سال محقق شدند.
استاندار کرمانشاه با بیان اینکه نام گذاری امسال نشان از چالش اصلی کشور در زمینه تولید دارد، اظهارداشت: خوشبختانه در استان بسترهای لازم به منظور رسیدن به جهش تولید فراهم است اما باید به سرعت مضاعف برسیم‌.
وی با بیان اینکه تنها نسخه ای که می تواند عقب افتادگی اقتصاد کشور ناشی از کرونا را جبران کند، جهش تولید است، گفت: بدون شک چالش های کرونا منجر به ایجاد گسل هایی در حوزه های مختلف خواهد شد که باید با تلاش از فعال شدن این گسل ها جلوگیری کنیم.
بازوند در بخش دیگری از صحبت های گفت: تنها ۲۰ درصد از اسناد خزانه مربوط به سال قبل جذب شده است که باید مدیران استان هرچه زودتر برای جذب کامل اسناد اقدام کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.