به گزارش خبرگزاری مهر، کیومرث مظفری اظهار داشت: پرداخت هزینه‌های درمانی بیمه‌شدگان مبتلا به کرونا طبق تعرفه‌های مصوب دولتی است، ۷۰ درصد هزینه‌های بخش سرپایی و ۹۰ درصد بخش بستری در تعهد پرداخت بیمه سلامت است.

وی افزود: بیمه شدگان بیمه سلامت که به کرونا مبتلا و در مراکز درمانی بستری شوند دغدغه‌ای از بابت هزینه‌های درمانی خود نداشته باشند.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه بیان داشت: مرکز پاسخگویی ۲۴ ساعته ۱۶۶۶ به منظور تریاژ و راهنمایی هموطنان در خصوص کرونا فعال شده که هدف از آن کاهش مراجعات هموطنان به مراکز درمانی است، چرا که مراجعه بیش از حد به مراکز درمانی خود باعث شیوع این بیماری می‌شود.

این مسئول عنوان کرد: استقرار نظام الکترونیک شامل نسخه نویسی الکترونیک، اسناد بستری بیمارستانی و ارجاع الکترونیک روستایی به زودی اجرایی می‌شود و بر این اساس پیش زمینه حذف فیزیکی دفترچه‌های درمان از ابتدای تیر ماه امسال فراهم شده است.

مظفری تصریح کرد: در خصوص بیمه شدگان روستایی که ۶۰ درصد بیمه سلامت را شامل می‌شوند نیز باید گفت که بالغ بر ۸۵ درصد مطالبات مراکز بهداشتی درمانی روستایی نیز تا اسفند ماه سال ۹۸ پرداخت شده است که این موضوع تأثیر قابل توجهی در ایجاد آرامش تأمین مالی این مراکز داشته است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.