مسعود بهرام نژاد عصردوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با اشاره به همکاری اصناف در تعطیلی بازار و کاهش حجم تردد در خیابان ها گفت: خوشبختانه تمامی اصناف استان کرمانشاه به صورت خود جوش در تعطیلی مراکز عرضه کالاهای غیرضروری مردم با دولت همکاری کردند.
سخنگوی ستاد مدیریت کرایه کرمانشاه عنوان کرد: یک طرح ۲۳ ماده ای به منظور کاهش احتمال بیماری در روزهای دوازدهم و سیزدهم فروردین ماه تنظیم شده است که با جدیت اجرا خواهد شد.
بهرام نژاد اظهارداشت: به منظور کاهش خطر شیوع بیماری کرونا در سطح استان تجمع افراد در تمام تفرجگاه ها و فضای‌های سبز درون و بیرون شهرها در روزهای ۱۲ و ۱۳ فروردین ممنوع است.
وی افزود: تمام شهرداری های استان موظف شده‌اند که در فضاهای سبز و اماکن گردشگری اجازه اتراق به مردم ندهند و مسیرهای منتهی به این مکانها توسط پلیس مسدود خواهند شد.
سخنگوی ستاد مبارزه با کرونا کرمانشاه عنوان کرد: در حاشیه آزادراه ها و بزرگراه ها نیز تابلوهای توقف ممنوع توسط راهداری، شهرداری و پلیس راهور نصب خواهد شد و به شدت با افرادی که در این ۲ روز در حاشیه جاده ها توقف کنند برخورد می شود.
بهرام‌نژاد ادامه داد: علاوه بر گشت های انتظامی دوربین‌های شهری نیز بر تردد و توقف خودروها نظارت دارند و در صورت توقف خودروها در تفرجگاه ها و حاشیه راه‌ها اعمال قانون خواهند شد.
وی یادآور شد: همچنین خودروهایی که در این ایام تردد بیش از حد در سطح شهر داشته باشند با کمک دوربین های نظارتی شناسایی می‌شوند؛ در مرحله نخست به آنها تذکر داده خواهد شد و در صورت تکرار برای مالکان خودروها جریمه صادر می شود.
سخنگوی ستاد مدیریت کرونا کرمانشاه اعلام کرد: نیروهای سپاه و بسیج در خروجی تمام شهرهای استان مستقر خواهند شد و از خروج افراد از شهرها با جدیت جلوگیری می کنند.
بهرام نژاد عنوان کرد: برای اجرای هر چه بهتر این طرح گشت های راهداری محیط زیست میراث فرهنگی بخشداری ها و فرمانداری ها نیز به کمک نیروهای نظارتی خواهند آمد.
وی با بیان اینکه دستگاه قضایی از این طرح حمایت می‌کند، گفت: در صورتی که افراد به توصیه‌های ماموران در روزهای ۱۲ و ۱۳ فروردین توجه نکنند برابر قانون با آنان برخورد خواهد شد.
سخنگوی ستاد مدیریت کرونا کرمانشاه در رابطه با کنترل ورود و خروج به روستاها نیز گفت: دهیاران با کمک بسیج ورودی روستا را در این ۲ روز کنترل خواهند کرد و اجازه ورود و خروج را نمی دهند.
بهرام نژاد با تاکید بر اینکه دستفروشی در این ۲ روز ممنوع است، گفت: سرویس های بهداشتی، نمازخانه ها، دکه ها و تمام غرفه های عرضه محصولات استان در روزهای ۱۲ و ۱۳ فروردین تعطیل خواهند بود.
وی در رابطه با مسیر های طبیعت گردی و کوه پیمایی نیز گفت: در مسیرهای طبیعت گردی نیز گشت های محیط‌زیست و جنگلبانی مستقر خواهند شد و از تردد افراد جلوگیری می کنند.
سخنگوی ستاد مدیریت کرونا کرمانشاه با تاکید بر اینکه مردم امسال از برگزاری مراسم باستانی سیزده‌ بدر اجتناب کنند، اظهارداشت: در این ایام باید مردم را بیش از پیش به در خانه ماندن و حفظ سلامت خود و خانواده هایشان تشویق کنیم.
به گزارش ایرنا، بر اساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی تاکنون ۲۱۳ نفر در استان کرمانشاه به بیماری کرونا مبتلا شده اند که ۲۷ نفر از آنان جان خود را از دست داده اند.
از ابتدای شناسایی ویروس کرونا تاکنون ۳۸ هزار و ۳۰۹ نفر در کشور به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند که در مجموع ۲ هزارو ۶۴۰ نفر به علت ابتلا به این ویروس فوت کرده‌ و ۱۲ هزار و ۳۹۱ مورد از ابتدا تاکنون بهبود یافته‌اند.
ویروس کرونا از اوایل دی ماه در «ووهان» واقع در استان «هوبی» چین پدیدار و با گسترش به اکثر کشورها به یک بحران جهانی تبدیل شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.