سردار علی سلیمانی در جلسه هماهنگی این عملیات که عصر دوشنبه در سرسرای فرمانداری کنگاور برگزار شد، با تاکید بر حضور همه جانبه نیروی زمینی سپاه در مبارزه با این ویروس از روزهای اول ورود آن به ایران گفت: در روزهای نخست و بنا به ضرورت، عملیات دفاع بیولوژیک نیروهای سپاه در مراکز پرجمعیت مانند تهران و مراکز استان‌ها متمرکز شده بود.
او با اشاره به گسترش گستره جغرافیایی این عملیات به شهرهای کوچکتر گفت: در ادامه این عملیات، شهرهای کنگاور و گودین و برخی روستاهای تابعه از مناطقی هستند که در عملیات شهدای مدافع سلامت مورد پاکسازی قرار خواهند گرفت.
وی با اشاره به این که کار پاکسازی و ضدعفونی در مناطق از پیش تعیین شده و طبق برنامه انجام خواهد شد، گفت: اقدامات درنظر گرفته شده در عملیات دفاع بیولوژیک، یکی از ملزومات قطع زنجیره کروناست و قطعات دیگرِ توفیق این طرح با مشارکت مردم امکان پذیر خواهد بود.
معاون عملیات قرارگاه نجف با بیان این که مسوولیت و ماموریت ما تامین سلامت مردم است، گفت: عملیات شهدای مدافع سلامت بخشی از پازل دفع ویروس را انجام خواهد داد و تکمیل این عملیات مشارکت و همکاری همه جانبه مردم را طلب می‌کند.
سردار سلیمانی ابراز امیدواری کرد با هماهنگی، همدلی و همراهی مردم و مسوولین، این مهمان ناخوانده و ناشناخته هرچه زودتر کشور را ترک کند.
فرمانده تیپ تکاوری انصارالرسول (صلی الله علیه و آله و سلم) که وظیفه عملیات شهدای سلامت را برعهده خواهند داشت هم در این زمینه گفت: پس از تشکیل قرارگاه پدافند زیستی در استان، یگانهای تحت امر قرارگاه نجف اشرف وظیفه مقابله با ویروس کرونا را برعهده گرفتند.
سرهنگ فیض الهی با اشاره به اینکه اقدامات تیپ تحت امرش در این زمینه در اورامانات شروع و انجام شده گفت: با به کارگیری یگان‌های جنگ نوین و نیروهای واکنش سریع بهداشت، عملیات پاکسازی فردا (سه شنبه پنجم فروردین ماه) در کنگاور انجام خواهد شد.
وی با اشاره به این که تیپ انصارالحسین علیه السلام همدان و گروه ۴۳ امام علی (ع) نیروی زمینی سپاه نیز در این عملیات مشارکت خواهند داشت، گفت: طرح پاکسازی در مناطق از پیش تعیین شده و دارای آلودگیِ بیشتر به صورت محله به محله و برابر برنامه دانشگاه علوم پزشکی و قرارگاه پدافند زیستی انجام خواهد شد.
فرمانده تیپ انصارالرسول تیم‌های شرکت کننده در عملیات را 12 تیم خودرویی و 12 تیم موتوری عنوان کرد و افزود: تیم‌های مزبور مجهز به مواد و دستگاه‌های پاکسازی بوده و آموزش‌های لازم برای رفع آلودگی را فراگرفته اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.