سرهنگ "جلیل سلطانی" روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: شب گذشته و پس از اطلاع ماموران پلیس امنیت اقتصادی در خصوص وجود یک انبار محل احتکار لوازم ضدعفونی در شهرک کرناچی کرمانشاه، رسیدگی به موضوع در دستور کار قرار گرفت.

وی ادامه داد: ماموران در تحقیقات خود موفق به شناسایی محل احتکار شده و پس از هماهنگی با مقام قضائی نسبت به بازرسی از انبار مورد نظر اقدام کردند.

سرهنگ سلطانی تصریح کرد: در جریان این بازرسی، ۲ هزار و ۴۳۰ لیتر ماده "متانول" که قرار بود به جای ماده ضدعفونی "اتانول" در بازار عرضه شود، کشف شد.

سرپرست پلیس امنیت اقتصادی استان کرمانشاه ادامه داد: ارزش متانول های کشف شده طبق نظر کارشناسان به ۳۰۰ میلیون ریال می رسد.

وی در پایان از دستگیری یک نفر در این رابطه و معرفی وی به دستگاه قضائی جهت سیر مراحل قانونی و صدور احکام لازم خبر داد.

متانول اثرات مخربی بر روی بینائی داشته و از راه پوست جذب می‌شود و در بین الکل ها، ضعیف‌ترین خاصیت میکروب کشی را دارد، این ماده در عین حال می تواند سبب بروز عوارضی همچون التهاب پوست، آسیب چشمی و نارسایی کلیه در افراد شده و حتی در صورت مصرف خوراکی فرد را به کما و مرگ می کشاند.

بیماری کرونا طبق آخرین اعلام رسمی تاکنون ۷۹ نفر را در استان کرمانشاه مبتلا کرده که هشت نفر از این افراد جان خود را از دست داده اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.