محبت جمالی نیا روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: هم اکنون واحدهایی که اقلام و کالاهای اساسی و ضروری مردم را عرضه می کنند فعال بوده و واحدهایی که در شرایط بحران کنونی فعالیت آن ها ضروری نیست به صورت خودجوش از سوی کسبه تعطیل شده است که این اقدام پسندیده بازاریان به منظور مقابله با سرایت ویروس کرونا جای قدردانی دارد.

وی اظهار داشت:داروخانه ها، واحدهای عرضه کننده مرغ و گوشت، شیرینی فروشی ها و برخی غذاخوری با رعایت نکات و موازین بهداشتی هم اکنون در سرپل ذهاب فعالیت می کنند و به منظور رفاه حال مردم و ارایه خدمات لازم نیز صنف مکانیکی و تعمیرات خودرو نیز کماکان فعال است.

نماینده عالی دولت در سرپل ذهاب گفت: اقدام خودجوش اتحادیه های صنفی مختلف شهرستان در خانه نشین شدن مردم و جلوگیری از حضور مردم در بازار برای قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا موثر خواهد بود.

جمالی نیا اضافه کرد: تعیطلی بازار سرپل ذهاب به عنوان اولین شهرستان در غرب کشور به طور قطع باعث ضرر وزیان بازاریان خواهد شد که امید است این اقدام خوب و پسندیده آنها تا ریشه کن شدن این بیماری تداوم یافته و به عنوان یک الگو برای کسبه و بازاریان سایر نقاط استان و کشور قرار گیرد.

وی افزود: ماسک و مواد ضدعفونی به وفور در لوازم پزشکی ها و لوازم بهداشتی های سطح شهر است و نگرانی در این رابطه وجود ندارد.

او تاکید کرد: باید فرهنگ در خانه بمانیم در بین مردم تثبیت شود و این نگرش در جامعه شهرستان به طور عملی اجرا شود.

فرماندار سرپل ذهاب گفت: تست تب سنجی در مبادی شهرستان یک اقدام خوبی است اما تنها راه پیشگیری نیست باید مردم همکاری لازم داشته باشند و از منازل خود بیرون نیایند.

سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه بیش از ۹۰ هزار تن جمعیت دارد.

براساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه تا عصر یکشنبه ۱۸ اسفند ماه ۹۱ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری هستند که تاکنون آزمایش کرونا ۳۳ نفر از آنان مثبت اعلام شده است و سه نفر از مبتلایان نیز جان خود را از دست دادند.

از ابتدای شناسایی ویروس کرونای جدید در کشور تا ظهر یکشنبه ۱۸ اسفند ۶ هزار و ۵۶۶ نفر در کشور به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و در مجموع ۱۹۴ نفر به علت ابتلا به این ویروس فوت کرده‌ و ۲ هزار و ۱۳۴ مورد از ابتدا تاکنون بهبود یافته‌اند.

ویروس کرونا از اوایل دی ماه در «ووهان» واقع در استان «هوبی» چین پدیدار شد و تاکنون به حدود ۵۰ کشور از جمله آمریکا،  فرانسه، استرالیا، تایلند،  مالزی،  کره جنوبی،  ژاپن،  کانادا، سوئد، اسپانیا و امارات گسترش یافته است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.