پژمان صالحی فر روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا؛ به شهروندان اطمینان خاطر داد، روزانه در چند نوبت باحساسیت همه وسایل مراکز اهدای خون، محیط مراکز  ضدعفونی می شود، مراکز به وسایل و تجهیزات تب سنج مجهزند، بنابراین شرایط حاضر برای اهدا کنندگان اصلا جای نگرانی نیست

وی با بیان اینکه در چند روز اخیر متاسفانه اهداکنندگان خون در استان کاهش یافته گفت: در این روزها نیاز به خون اصلا کاسته نشده که اهدا نکردن خون در این شرایط ضروری نباشد و ادامه این روند اصلا مطلوب نیست.

او تشریح کرد: اگر کیسه های خون ذخیره شده نیز به اندازه کافی داشته باشیم، باز نیاز به برخی از مشتقات خون مانند پلاکت اهدای خون را به صورت روزانه و مستمر ضروری می کند زیرا که پلاکت های خون موردنیاز ضروری بیماران خاص است فقط سه روز ماندگاری و قابل ذخیره است و این یعنی شرایط خاص نمی تواند جلوی اهدای خون بگیرد چراکه جان خیلی ها به خطر می افتد.

 صالحی در ادامه با بیان اینکه خون را نه می توان در کارخانه تولید کرد و نه در بازار خرید از همه شهروندان خواست بیماران نیازمند به خون به ویژه پلاکت خون را در این شرایط حساس تنها نگذارند و مطمئن باشند جایی هیچ‌گونه نگرانی نیست.

وی بیان داشت: در صورت تداوم کاهش اهدای خون جان بیماران پیوندی، تالاسمی، سرطانی، آسیب دیدگان تصادفات، بیماران هموفیلی و مادران باردار و بسیاری دیگر از بیماران که به خون و مشتقات آن نیازمندند، به خطر می افتد.  

 مدیرکل انتقال خون کرمانشاه در بخش دیگری از سخنان خود؛ به پایان سال و تعطیلات نوروزی اشاره کرد و گفت: نیاز به کیسه های خون در این ایام با توجه به مسافرت های نوروزی، افزایش تصادفات بیش از هر زمان دیگر است.

صالحی فر در ادامه با اشاره به نیاز فوری اتاق های عمل به خون از شهروندان خواست در راستای نجات افراد و کمک به بیماران خاص و نیازمندان در پایان سال بیشتر به این امر خیر و خداپسندانه اهدای خون اقدام کنند.

سال گذشته بیش از ۶۴ هزار نفر به مراکز اهدای خون استان کرمانشاه مراجعه کردند. 

استان کرمانشاه کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت ۱۴ شهرستان و ۲ هزار و ۵۹۵ روستا دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.