داستان‌های این مجموعه داستان جهانی ملموس و آدم‌هایی زنده را با خوانندگانش به اشتراک می‌گذارد.

نویسنده با زبانی تراش خورده و نثری پخته و منسجم،به خلق فضاهایی دست می‌زند که میان وهم و واقعیت در نوسان است و آدم‌هایی را به نمایش می‌گذارد که با ویژگی‌ها و واکنش‌های زنده و قدرتمندشان به خوبی قابلیت ماندگار شدن در ذهن خواننده را دارا می‌باشند.

لعل‌بذری در این مجموعه با بهره گرفتن از فرهنگ‌ها و گویش‌های مختلف، فضایی متنوع ایجاد می‌کند و از یکنواختی و سکونی که گریبانگیر بخش عمده‌ای از فضاهای داستانی اخیر است، دور می‌شود.

حس‌های متنوع انسانی از مرگ و رنج گرفته تا عشق و امید، در این مجموعه هر یک سهم خود را دارند و هیچ‌کدام جا را بر دیگری تنگ نمی‌کنند.

هرچند درد و مرگ عناصر پررنگی در داستان‌های لعل‌بذری هستند اما این مجموعه داستان کتابی است که با وجود تمام ناکامی‌ها، رنج‌ها و مرگ‌هایی که روایت می‌کند، در نهایت خالصانه در ستایش عشق و زندگی تصنیف شده است.

این نویسنده مشهدی در مراسم جشن امضا گفت: در روستایی که هیچ امکاناتی نداشت رشد کردم و نویسندگی را از صفر شروع کردم و هرگز به فکر چاپ کتاب هم نبودم و شاید به همین دلیل بود که چاپ این کتاب طول کشید و بعد از چاپ استقبال خوبی از سمت خوانندگان و منتقدان شد.

لعل‌بذری گفت: از ادبیات داستانی متشکرم که ما را به سفر می‌برد و با دوستان و هم‌وطنان در سراسر ایران آشنا می‌کند و از شما هم که در این جلسه حضور یافتید سپاسگزارم.

وی اظهار داشت: اطلاع دارم که برگزاری چنین جلساتی چقدر سخت است و چه درگیری‌هایی را می‌طلبد اما ما برای انجام رسالت خود و داستان، نباید از کسی انتظار کمک داشته باشیم و امیدوار باشیم که داستان ما به خوبی پیش برود و اتفاقات روشنی را با دنیایی پر از آرامش را به ما هدیه دهد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.