آیت الله مصطفی علما روز چهارشنبه در مراسم پایانی دوره آموزشی «منهاج» ویژه روحانیون اهل تسنن استان کرمانشاه در سرسرای اجتماعات بنیاد شهید استان، با بیان اینکه استکبار جهانی همواره به دنبال غلبه و تسلط خود بر دنیا است، افزود: آمریکا به عنوان سردمدار استکبار همواره می خواهد حاکم و غالب باشد و در راستای تحقق اهداف خود همه موانع را از سر راه بر می دارد.

وی با بیان اینکه استکبار هرکسی را که با او مخالف باشد از بین می برد، گفت: برای آمریکا و غرب شیعه و سنی مهم نیست بلکه آنها به دنبال از بین بردن اسلام هستند و ما باید هوشیار و آگاه باشیم و فریب نقشه های آنها را نخوریم

او با تاکید بر حفظ و تقویت وحدت امت اسلامی، گفت: اگر مسلمانان با هم متحد باشند استکبار طرح هایی مانند معامله قرن را تصویب نمی کند و تصویب این طرح نشان از عدم ورود مسلمانان به قضیه فلسطین دارد.

امام جمعه کرمانشاه در ادامه سخنان خود با اشاره به بیانیه گام دوم رهبر معظم انقلاب، تصریح کرد: معظم له در این بیانیه ۴۰ بار به جوانان اشاره کرده اند و این نشان از باور عمیق رهبری به نسل جوان است.

آیت الله علما، معنویت، بصیرت، آگاهی و روشنگری را یکی از نکات برجسته این بیانیه دانست و افزود: باید معنویت را در میان نسل جوان کشور ترویج دهیم.

وی با بیان اینکه دنیای امروز خالی از عبودیت، معنویت و سلوک خداوند متعال شده است، گفت: روحانیون و علمای جهان اسلام رسالت و وظیفه خطیری در این راستا دارند و باید مردم بخصوص جوانان را به سمت معنویت و عبودیت دعوت کنند.

او رهبر معظم انقلاب و نظام جمهوری اسلامی را منادی معنویت در دنیا دانست و افزود: ایران اسلامی توانسته معنویت و سلوک خداوند متعال را در دنیا زنده نگه دارد و این باعث قوت این ملت شده است.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره سردار شهید قاسم سلیمانی، آن شهید بزرگوار را تربیت شده مکتب اسلام، قرآن و روحانیت دانست و گفت: شهید سلیمانی در راه خداوند به شهادت رسید و در دل ملت‌های آزاده جای داشت و این محبوبیت او را همه دنیا در مراسم تشییع پیکر مطهر او دیدند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه در ادامه با بیان اینکه نباید جوانان را رها کنیم، گفت: اگر ما از جوانان غافل باشیم دنیای سیاست و دشمنان دین با آنها کار دارند و این نسل را گمراه می کنند.

او خواستار توجه ویژه روحانیون و علما به جوانان شد و گفت: باید آنها را براساس اصول و احکام اسلامی تربیت و راهنمایی کنیم.

وی تاکید کرد که علما و روحانیون در هر محفل و مجلسی بخصوص بعد از فرایض و نمازها به سوالات و شبهات نسل جوان پاسخ دهند و آنها را به سمت صراط مستقیم هدایت نمایند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.