هرمز نوروزی فرد روز یکشنبه در نشست شورای آموزش و پرورش استان که در سرسرای خانه معلم برگزار شد، اظهارداشت: امسال باید ۱۳ هزار و ۶۴ نفر در استان باسواد می شدند که تاکنون ۱۳ هزار و ۲۸۲ نفر را زیرپوشش سوادآموزی قرار داده‌ایم که معادل ۱۰۱ درصد و بیش از هدف‌گذاری انجام شده است.
وی بابیان اینکه اختلاف درصد باسوادی بین مردان و زنان در کرمانشاه تا حدودی از میانگین کشوری بالاتر است، عنوان کرد: در این راستا طرح ارتقاء سطح سواد زنان و دختران روستایی و عشایر را از سال گذشته در استان اجرا کرده‌ایم.
معاون مدیرکل آموزش و پرورش کرمانشاه افزود: از سال گذشته تاکنون یک هزار و ۷۰۰ نفر از زنان و دختران روستایی و عشایری چند شهرستان استان را زیرپوشش سوادآموزی قرار داده‌ایم و هزار نفر دیگر را هم طبق برنامه در سال آینده زیرپوشش خواهیم برد.
به گفته نوروزی فر، از مجموع بیش از ۱۴ هزار نفری که از سال گذشته تاکنون زیرپوشش سوادآموزی قرار گرفته‌اند، ۱۳ هزار نفر را زنان و دختران تشکیل می‌دهند.
وی اعلام کرد: در کنار کلاس‌هایی که برای سواد پایه زنان و دختران برگزار می‌کنیم، تاکنون ۱۱ مرکز محلی یادگیری را نیز تشکیل داده‌ایم تا این افراد در این مراکز بتوانند مهارت‌های شهروندی و فنی حرفه‌ای را بیاموزند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمانشاه نیز در این نشست تاکید کرد: آموزش و پرورش موانع پیش روی برنامه ششم توسعه این نهاد را معرفی کند تا بتوانیم برای آنها برنامه ریزی کنیم.
محمدابراهیم الهی تبار خطاب به مسوولان آموزش و پرورش استان افزود: حتما شهرستان ها و فرمانداری ها را در برنامه های توسعه ای آموزش و پرورش دخالت دهید.
همچنین در این نشست موضوع استفاده از بخشی از فضای مدرسه دولت آباد برای فعالیت های تجاری همچون ایجاد مغازه در راستای درآمدزایی برای آموزش و پرورش و اشتغالزایی مردم منطقه تایید شد.
استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت دارای بیش از ۳۲۵ هزار دانش آموز است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.