مجید یزدان پناه روز یکشنبه در نشست کارگروه آموزش و پرورش که در سرسرای جلسات خانه معلم برگزار شد، اظهارداشت: اکنون ۱۱۴‌ مدرسه برای کمک به ۱۱۸ مدرسه نیازمند اعلام آمادگی‌ کرده اند.
وی افزود: این‌کمک ها علاوه بر کمک های تجهیزاتی شامل کمک های تدریسی و اعزام مدرس نیز می شوند.
مدیرکل آموزش و پرورش کرمانشاه توضیح داد: طرح حامی یا خواهر خوانده بستری برای توازن و بهره مندی از منابع مالی و فراهم کردن فرصت های برابر تربیتی در مدارس استان است.
یزدان‌ پناه افزود: این طرح اکنون با محوریت مدارس مناطق محروم و حاشیه ای شهرها با اولویت مدارس شبانه روزی دختران اجرا شده است.
وی در بخش دیگری از صحبت های خود در رابطه با بازماندگان از تحصیل گفت: ۲ هزار و ۷۵۰‌ نفر بازمانده از تحصیل در استان وجود دارند که یک هزار و ۲۰۰ نفر اصلا شناسایی نشده اند.
مدیرکل آموزش و پرورش توضیح داد: احتمال دارد بخشی از بازماندگان از تحصیل یا فوت کرده باشند و یا از کرمانشاه رفته باشند از این رو با کمک ثبت احوال در حال شناسایی این جمعیت هستیم.
یزدان پناه یادآور شد: از هزار و ۵۵۰ کودک شناسایی شده، ۴۰ نفر دانش آموزان مناطق عشایری بودند که به ایلام اعزام شدند، ۲۰۵ عشایر داخل استان هستند و ۹۲ نفر نیز ترک تحصیل کرده اند.
وی افزود: امسال ۶۵۰‌ کودک در معرض ترک تحصیل را شناسایی کردیم و آنها را به مدرسه بازگرداندیم.
استاندار کرمانشاه نیز در این نشست گفت: اعتباری را برای بازماندگان از تحصیل در نظر خواهیم گرفت اما اقدام کارشناسی برای تعیین مبلغ باید انجام شود.
هوشنگ بازوند، بحث حامی و خواهرخواندگی‌ مدارس را با ارزش خواند و گفت: می توانیم‌ گروهی از موسسات کارخانه ها، پتروشیمی ها و بانک ها را به عنوان حامی چند مدرسه قرار دهیم.
استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت دارای ۳۲۵ هزار دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.