صابر حیدری روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: مالکان واحدهای تعمیری و تخریبی تکمیل شده در شهرستان زلزله زده سرپل ذهاب هرچه سریعتر نسبت به جمع آوری کانکس های خود و انتقال آن ها به خارج از شهر اقدام نمایند.

وی اظهار داشت: مالکان واحدهای تعمیری و آن دسته از واحدهای تخریبی که کار ساخت و ساز آن ها به پایان رسیده تا پایان هفته نخست اسفند ماه سال جاری فرصت جمع آوری کانکس های خود را دارند.

شهردار سرپل ذهاب گفت: در صورت جمع آوری نکردن کانکس ها شهرداری آن ها را مصادره خواهد کرد.

او افزود: معابر عمومی، اماکن تفریحی و بسیاری از فضاهای سبز سطح شهر در روزهای پس از زلزله به کمپ‌های اسکان موقت تبدیل شد که باگذشت ۲ سال و چند ماه از زلزله بیشتر این اماکن با توجه به مطالبه عمومی مردم و برنامه ریزی مسوولان استانی و شهرستانی و مشارکت مردم با اخطار قبلی شهرداری و آماده کردن وسایل حمل و نقل رایگان و برنامه ریزی برای جانمایی آن ها در کمپ‌های اسکان موقت موجود پاکسازی شده و برای استفاده عموم مردم توسط شهرداری بازسازی شده است.

حیدری اضافه کرد: زمین لازم برای ساخت مسکن مستاجران واحدهای تخریبی شهرستان تامین شده  و مستاجرانی که کانکس خود را جمع آوری کرده و خانه اجاره کنند در اولویت واگذاری زمین خواهند بود.

زمین لرزه ۷.۳ ریشتری ۲۱ آبان سال گذشته در ۱۱ کیلومتری بخش ازگله و ۳۲ کیلومتری شهر سرپل ذهاب رخ داد که ۶۲۰ کشته و ۱۲ هزار و ۳۸۶ مصدوم داشت.

این زلزله به ۱۰ شهرستان و یک هزار و ۹۳۲ روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، ۱۰۳ هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب کلی و جزیی دید.

البته در زلزله ۶.۴ ریشتری یکشنبه چهارم آذر ۹۷ هم ۷۷۱ مصدوم و بیش از چهار هزار واحد مسکونی خسارت دیده، به این آمارها اضافه شد.

مسوولان ارشد استان گفته‌اند که همه واحدهای خسارت دیده روستایی و شهری را تا پایان سال ۹۸ تکمیل می‌کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.