صادق خدادادی روز چهارشنبه در نشست خبری رییس ستاد انتخابات استان در استانداری به تشریح شرایط رای دادن اشاره کرد و افزود: کسانی که ۱۸ سال تمام دارند یعنی متولدین دوم اسفند ۱۳۸۰ و قبل از آن می توانند با در دست داشتن شناسنامه و کارت ملی(کد ملی هم قابل قبول است) می توانند در این دوره از انتخابات شرکت کنند.

او در دست داشتن اصل شناسنامه را برای رای دادن الزامی دانست اما در مورد کارت ملی افزود: اگر افراد کارت ملی را به همراه داشته باشند روند رای گیری تسریع می یابد اما در صورت نداشتن کارت ملی در دست داشتن شماره ملی فرد هم کفایت می کند.

او در ارتباط با صدور کارت ملی در استان کرمانشاه نیز گفت: در مجموع یک میلیون و ۶۰۹ هزار نفر از مردم استان کرمانشاه بالای ۱۵ سال سن دارند و واجد شرایط دریافت کارت ملی هوشمند هستند که از این تعداد یک میلیون و ۲۰۰ هزار معادل ۹۰ درصد کارت هوشمند صادر و به مردم تحویل داده و یا به آنها رسید، داده ایم.

او با بیان اینکه اکنون حدود ۲۲۰ هزار درخواست گرفتیم که هنوز کارت ها را تحویل نداده ایم، تصریح کرد که اکنون هشت هزار کارت ملی در دفاتر پیشخوان و پستی و ادارات ثبت احوال استان موجود است که مردم برای دریافت آن مراجعه نمی کنند.  

مدیرکل ثبت احوال استان کرمانشاه در ادامه سخنانش گفت: تا ۳۰ بهمن هرکسی درخواست تعویضی شناسنامه یا کارت هوشمند داده و در ادارات ثبت احوال موجود است در صورت مراجعه تحویل می دهیم.

خدادادی همچنین به اتخاذ تدابیری برای ارایه خدمات سجلی به مردم در روز انتخابات نیز اشاره کرد و افزود: ادارات ثبت احوال در بخش ها و شهرستان ها روز پنجشنبه اول اسفند تا ساعت ۱۶ و روز جمعه از ساعات اولیه شروع انتخابات تا پایان رای گیری برای پاسخگویی به مردم دایر است.

وی تاکید کرد که مقرر شده روزهای اول و دوم اسفند درخواست تعویض شناسنامه را از کسی تحویل نگیریم تا افراد بتوانند با شناسنامه ای که در دست دارند رای بدهند.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت دارای ۶ حوزه انتخابیه و هشت کرسی در مجلس شورای اسلامی است.

انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی دوم اسفند ماه ۹۸ برگزار می شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.