زهره رستمی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا، بر طراحی برنامه های دهه فجر با هدف انسجام ملی و ترویج فرهنگ ایثار و مقاومت تاکید کرد و افزود: در این خصوص برنامه های متعددی برگزار شده که می توان به برگزاری جلسه هم اندیشی در خصوص برگزاری مراسم ایام الله دهه مبارک فجر با ارایه برنامه های پیشنهادی توسط نمایندگان امور زنان ادارات اشاره کرد.

وی به برگزاری مراسم تجلیل از اعضای برگزیده مسابقه‌های بین‌المللی نقاشی مراکز کانون پرورش فکری استان کرمانشاه در ۱۴ بهمن واقع در مجتمع فرهنگی و هنری آفرینش کانون پرورش فکری کرمانشاه اشاره کرد و افزود: در این مراسم ۱۸ نفر از اعضای برگزیده و مربیان هنری با اهدای لوح و جوایزی قدردانی شد.

رستمی از برگزاری مراسم رونمایی از پنج محصول سالم گواهی شده زنان روستایی به عنوان دیگر برنامه های دهه فجر امسال یاد کرد و ادامه داد: در این مراسم از پنج محصول ارگانیک آفتابگردان، آلبالو، انار، سیب و زیتون رونمایی شد.

وی به حضور خود در بین بانوان نمازگزار مسجد ابولفضل العباس(ع) محله چغاگلان باهدف بررسی مسائل و مشکلات حوزه زنان و خانواده خبر داد و به برخی از مشکلات و موانع اشتغال برای بانوان خانه دار در ۱۵ بهمن اشاره کرد.

این مسوول یادآور شد، فعالیت و کارکردن بانوان در خانه علاوه بر تامین نیاز مالی موجب امنیت شغلی و کارکردن در محیطی بدون تنش می شود و بانوان می توانند با پرداختن به حرفه هایی همچون خیاطی، قالی بافی، صنایع دستی و بسته بندی غذا و غیره به این هدف دست یابند.

رستمی از برگزاری کارگاه آموزشی پیشگیری از اعتیاد با محوریت سبک زندگی سالم در محل اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی  با همکاری شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان ویژه نمایندگان امور بانوان ادارات کل استان کرمانشاه به عنوان یکی دیگر از برنامه های دهه فجر یاد کرد.

 مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمانشاه از اجرای طرح آلاله های روشن در سطح مدارس استان، برپایی  نمایشگاه دستاوردهای زنان، نشست های تخصصی زنان و خانواده، انجام ‌خدمات رایگان مرکز مشاوره درمان ناباروری، ‌خدمات ویزیت رایگان و دیدار با خانواده معظم شهدا، به عنوان بخش دیگری از این برنامه ها در ایام دهه فجر یاد کرد.

استان کرمانشاه ۲ میلیون نفر جمعیت دارد که نیمی از آن را زنان تشکیل می دهند. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.