علی محمد زواروند روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: کرمانشاه، ازگله، اسلام آبادغرب، پاوه،؛ تازه آباد، جوانرود، حمیل، روانسر، سرارود، سرپل ذهاب، سنقروکلیایی، صحنه، کنگاور، گهواره، گواور، گیلانغرب، هرسین، کرند و کوزران شهرهایی هستند که امشب دمای زیر صفر را تجربه می کنند.

وی ادامه داد: در این میان، سنقروکلیایی با دمای منفی ۱۰ درجه، کوزران منفی ۹ و کنگاور، اسلام آبادغرب و گواور با منفی هشت درجه سردترین نقاط استان خواهند بود.

زوراوند تصریح کرد: همچنین شهرهای کرمانشاه، حمیل، گهواره، کرند و هرسین با دمای منفی هفت و پاوه، جوانرود، روانسر و سرارود نیز هر کدام با دمای ۶ درجه زیر صفر شب سردی خواهند داشت.

معاون هواشناسی استان کرمانشاه یادآوری کرد: بقیه نقاط یاد شده برای امشب حداقل دمای آنها بین منفی یک تا منفی پنج درجه خواهد بود.

وی با بیان اینکه اکثر نقاط استان تا روزهای پایانی هفته دمای زیر صفر را تجربه می کنند، گفت: با این حال انتظار می رود هر شب حدود ۲ درجه به دمای هوا اضافه شود و برای پنجشنبه شب بیشتر مناطق یاد شده دمای آنها به کمتر از صفر درجه نرسد.

زوراوند خاطرنشان کرد: دمای امروز شهر کرمانشاه نیز که هفت درجه بالای صفر بود برای فردا به هشت درجه و برای روز سه شنبه به ۱۰ درجه بالای صفر می رسد، ضمن اینکه دمای شبانه مرکز استان نیز برای فردا شب به منفی پنج و برای سه شنبه شب به منفی سه درجه خواهد رسید.

معاون اداره کل هواشناسی کرمانشاه با اشاره به بارش های اخیر نیز گفت: میانگین بارندگی در استان از ابتدای مهر تا ۱۳ بهمن به ۱۹۷.۴ میلی متر رسیده که نسبت به مدت مشابه سال قبل که ۴۳۹ میلی متر بود ۵۵ درصد و نسبت به دوره بلندمدت نیز ۱۵ درصد کاهش داشته است.

وی ادامه داد: هوای استان تا اواسط روز جمعه صاف تا قسمتی ابری در بعضی ساعات همراه با وزش باد و افزایش ابر پیش بینی می شود هرچند برای روزهای سه شنبه و پنجشنبه ممکن است بارش هایی به صورت رگباری و خفیف در نیمه های شرقی و شمالی استان صورت گیرد.

زواروند خاطرنشان کرد: طبق پیش بینی های انجام شده از شامگاه جمعه (۱۸ بهمن) تا اواخر روز شنبه سامانه ای بارشی از جو استان عبور و به تناوب سبب بارش برف و و عمدتا باران در بیشتر نقاط استان می شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.