طبق بررسی‌های میدانی در این سال‌ها حاشیه و سطح شهر کنگاور از پرسه زدن سگ‌های بدون صاحب در امان نیست و محله ای را نمی توان یافت که در میان سطل‌های زباله گروهی سگ را مشاهده نکرد.
مشاهدات عینی و گزارش های مردمی بیانگر آن است که اغلب مناطق کنگاور در این سال‌ها مورد هجوم گله ای سگ‌ها قرار گرفته و با اینکه مسوولان شهری از ادامه طرح‌های جمع‌آوری و ساماندهی سگ‌ها سخن می گویند اما وجود سگ‌ها بیانگر آن است که موقعیت جغرافیایی کنگاور نسبت به شهرهای اطراف باعث شده که سگ های رها شده بیشتری در این شهرستان جولان دهند.
امیرحسین مومیوند از شهروندان کنگاوری است که این هفته چندین بار در تماس تلفنی با ایرنا، خواستار جمع‌آوری سگ‌های بدون صاحب در منطقه فرهنگیان کنگاور شد.
به گفته این شهروند، سگ‌های ولگرد در روزهای اخیر تعدادی از ساکنان این منطقه را مصدوم کرده اند.
یکی از ساکنان خیابان معلم کنگاور نیز به خبرنگار ایرنا گفت: سگ های ولگرد موجب سلب آسایش مردم شده و به عنوان یکی از مهمترین عوامل آلوده‌ کننده بوستان‌های کنگاور و تفرجگاه‌ها مطرح می‌باشند و آنها دارای قابلیت و پتانسیل تولید مثل بسیار بالایی بوده و به همین علت، جمعیت سگ‌های ولگرد در صورت اجرا نشدن برنامه‌های کنترل و مبارزه، به سرعت افزایش می یابد که مخاطرات فراوانی برای شهروندان به دنبال خواهد داشت. 
دانیال خزایی اضافه کرد: این روزها متاسفانه سگ های ولگرد در خیابان معلم رو به روی اداره آموزش و پرورش کنگاور و سرای ورزشی شهدا جولان می دهند و باعث وحشت کودکان شده اند. 

جمع آوری سگ های ولگرد بصورت مستمر انجام می شود
شهردار کنگاور در گفت و گو با خبرنگار ایرنا از جمع آوری سگ های ولگرد در سطح شهر خبر داد و افزود: در سال های گذشته تعداد سگ های ولگرد و بدون صاحب و پرسه زنی آنها در سطح شهر و محلات بسیار زیاد بود.
رامین صادقی افزود: با پیگیری های دستگاه قضایی شهرستان، اعضای شورای شهر و مجموعه شهرداری از سال گذشته جمع آوری سگ های ولگرد در دستور کار قرار گرفته است.
او تصریح کرد: طی هفته گذشته اکیپ جمع آوری سگ های ولگرد که با شهرداری کنگاور قرارداد دارد تعداد ۴۳ قلاده سگ بدون صاحب را در نقاط مختلف شهر جمع آوری کرد.
او ادامه داد: به شهروندان اطمینان خاطر خواهیم داد که فرآیند طرح جمع آوری سگ‌های بی پناه هر روز ادامه خواهد داشت. 
شهرستان کنگاور با ۸۱ هزار نفر جمعیت در ۹۴ کیلومتری شرق کرمانشاه واقع شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.