جلیل بالایی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به بارش برف از روز چهارشنبه و استمرار آن در روز پنجشنبه و به دنبال آن برودت هوا و یخ‌زدگی معابر، افزود: اکنون همه راه های استان باز و تردد در آنها جریان دارد.

به گفته او، مشکلی هم در تامین و سوخت رسانی به شهرها و روستاها وجود ندارد و سوخت مورد نیاز همه مردم تامین شده است.

وی توصیه کرد باتوجه به ادامه بارش ها و یخ‌زدگی به خصوص از روز جمعه از مردم خواست به صورت منطقی و بهینه از سوخت بخصوص گاز طبیعی استفاده کنند.

او به گزارش سازمان هواشناسی مبنی بر ورود سامانه ای بارشی از روز جمعه به کشور نیز اشاره کرد و گفت: این سامانه همراه با بارش برف، کولاک و سرما است و از این رو در بخشنامه‌ای به همه ادارات و سازمان های استان اعلام کرده‌ایم که برای ورود این سامانه آمادگی کامل داشته باشند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه در ادامه همچنین با اشاره به یخبندان و برودت هوا در استان گفت: سازمان هواشناسی اخطاریه ها و توصیه هایی به بخش کشاورزی کرده که خواستار توجه سازمان جهاد کشاورزی و کشاورزان استان به این اخطاریه و توصیه ها در راستای کاهش ضرر و زیان های احتمالی به این بخش هستیم.

بالایی همچنین به صدور بخشنامه ای به همه سازمان ها و ادارات مبنی بر برنامه ریزی برای کاهش مصرف سوخت خبر داد و افزود: نیاز به همکاری همه بخش ها برای تامین سوخت مورد نیاز مردم داریم.

وی همچنین از مردم خواست باتوجه به اینکه در ارتفاعات استان شاهد بارش برف، کولاک و برودت هوا هستیم، از سفرهای غیرضروری خودداری کنند و در صورت سفر هم امکانات گرمایشی و غذای خشک به همراه داشته باشند.

استان کرمانشاه بیش از هشت هزار کیلومتر راه اصلی، فرعی و روستایی دارد. 

سازمان هواشناسی استان کرمانشاه اعلام کرد در روز پنجشنبه تا اوایل روز جمعه، به استثنای برخی نقاط رگبارهای موقت برف و باران و تشکیل مه، پدیده قابل توجه دیگری برای سطح استان نخواهیم داشت.

براساس اعلام هواشناسی سامانه بارشی دیگری که با ریزش هوای سرد و وزش باد نسبتاً شدید همراه خواهد بود؛ از عصر جمعه تا بعدازظهر روز شنبه، سبب بارش برف در اغلب نقاط استان خواهد شد.

هواشناسی همچنین اعلام کرد: با خروج این سامانه، در روزهای یکشنبه و دوشنبه کاهش شدید دمای هوا، یخبندان (بویژه در طول شب و اوایل روز) و تشکیل مه، مهمترین پدیده های جوی در سطح استان خواهند بود. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.