مهرداد سالاری روز سه شنبه در نشست بررسی رویداد کرمانشاه ۲۰۲۰ که در استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهارداشت: رویداد کرمانشاه ۲۰۲۰‌ می تواند منشا تحول برای استان‌ کرمانشاه باشد.
وی افزود: این رویداد می تواند فرصت اقتصادی کم‌نظیری برای مردم روستاهای ما باشد و فرهنگ و تاریخ ایران اسلامی را به جهان معرفی کند.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمانشاه با بیان اینکه در این رویداد می توانیم تعاملات اجتماعی خود را افزایش دهیم، گفت: درآمد حاصل از این رویداد به روستاها و توسعه بخش گردشگری باز می‌گردد که آبادانی‌ را در پی دارد.
سالاری با تاکید بر اینکه حضور گردشگران امنیت منطقه را به جهانیان نشان می دهد، افزود: این رویداد حفظ جمعیت را در روستاها به واسطه چرخش مالی محقق می‌کند.
وی متولی اصلی این رویداد را شهرداری ها، دهیاری ها، فعالان بخش گردشگری، مردم دانست و گفت: نمایندگان دولت و دستگاه های اجرایی هماهنگ‌کننده این رویداد هستند.
معاون استاندار عنوان کرد: این رویداد در اواخر سال ۲۰۲۰ آغاز می شود و تداوم‌خواهد داشت و هر چقدر بتوانیم از آن استفاده کنیم شاهد توسعه گردشگری خواهیم بود.
سالاری با اشاره به اینکه رسانه ها می توانند در گسترش و برگزاری هرچه بهتر این رویداد نقش موثری داشته باشند، اظهارداشت: گردشگران برای دیدن آسفالت و مدرنیته نمی آیند آنها برای زندگی عشایر و روستا و طبیعت بکر سفر می کنند.
وی عنوان کرد: گردشگران تنوع و نوع آوری را مورد توجه قرار می دهند از این رو هر کدام‌ از روستاهای ما باید فرهنگ‌ و رسوم خود را مورد توجه قرار دهید.
معاون استاندار با تاکید بر اینکه برنامه های نوروز پیش رو بسیار هدفمند باشد، گفت: در سال های قبل کپی‌ کاری بدی برای نوروز داشتیم اما امسال باید برنامه های نوروز باید مقدمه ای برای رویداد کرمانشاه ۲۰۲۰ باشد.
سالاری با اشاره به اینکه فرمانداران رییس ستاد شهرستان ها برای این رویداد هستند، افزود: افرادی که در این رویداد قصد میزبانی دارند باید چندین دوره میزبان گردشگران داخلی باشند تا میزبانی این رویداد را برای خود تمرین کنند. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.