حجت الاسلام «افشین کلات پور» روز یکشنبه با حضور در دفتر خبرگزاری ایرنا در کرمانشاه، از وجود ۲۵ هزار کانون فرهنگی هنری مساجد با سه میلیون نفر عضو در سطح کشور خبر داد و گفت: در استان کرمانشاه ۵۶۳ کانون فرهنگی و هنری مساجد روستایی و شهری وجود دارد که دارای ۲۷ هزار نفر عضو است.

وی با بیان اینکه درصدد هستیم این عضویت به ۴۰ هزار نفر در آینده برسد، ادامه داد: براساس دستور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و باتوجه به اینکه کانون ها در سال گذشته دارای اساسنامه شده اند رویکرد جدیدی ایجاد شده و دورنمای این مراکز تعیین شده است.

به گفته کلات پور، قرار براین است پس از رایزنی با استانداری ها، ردیف اعتباری برای این کانون ها در نظر گرفته شود.

وی اضافه کرد، در این رویکرد ستاد عالی به ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی مساجد ایران با لوگوی فهما تبدیل شد تا همه کانون ها به سامانه مجهز شده و امکانات منصفانه بین کانون های شهری و روستایی توزیع شود.

کلات پور با بیان اینکه افرادی که در کانون ها ثبت نام می کنند دارای شناسنامه شده اند، ادامه داد: تاریخ عضویت، سن، مدرک تحصیلی، زبان و غیره در این شناسنامه ثبت می شود و برنامه های بومی سازی زیر پرچم ولایت برای آنان اجرا می شود.

وی افزود: فهما به دنبال ارتقای فعالیت های قرآن و عترت، شبکه سازی و ساماندهی، ارتقای فعالیت های فرهنگی و ادبی و بالابردن دیگر توانمندی ها است.

این مسوول اضافه کرد، در برنامه فهما، کرمانشاه منطقه بندی شد و هر چند شهرستان را به یک مسوول واگذار کردیم و ۲۸ رابط از استان ها دعوت شد و برای آنان کلاس توجیهی برای استفاده از سامانه فهما برگزار شد و از آنان خواسته شد نخبگان هر منطقه شناسایی شوند.

وی با بیان اینکه ۹ هزار و ۷۰۰ برنامه اوقات فراغت امسال ثبت شده است، یادآور شد، از سازمان های مربوطه اعتبار غیرمالی همانند استفاده از سینما، استخر و بازدید از اماکن تاریخی را اخذ کردیم.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کرمانشاه معتقد است، فهما می خواهد جایگاه اصلی مساجد را نشان دهد، تا کانون ها وارد عرصه شوند و میدان داری کنند این سامانه کمک می کند درب مساجد به روی همه باز شود و  با ارائه توانمندی ها، این نقش احیا شود و مخاطبان بیشتری جذب گردد.

کلات پور اضافه کرد، بنابه فرموده مقام معظم رهبری، کانون ها باید به افسران جوان جنگ نرم تبدیل شوند و این کانون ها با دسترسی به سیستم دیجیتال در فضای مجازی فعالیت کرده و تولید محتوا می کنند.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت دارای یک هزار و ۹۷۷ مسجد است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.