علیرضا تابش روز سه شنبه در بازدید از روند ساخت بقعه احمد ابن اسحاق (ره)، افزود: بازسازی بنای این بقعه کار مهمی بود که آغاز شد و اکنون درصدد تامین اعتبار برای ادامه روند ساخت این پروژه هستیم.

وی اظهار داشت: با توجه به این که بقاع متبرکه محل رجوع و توسل و توکل مردم است و علاقه مندی و ارادت خاصی نسبت به این مکان مقدس در میان مسوولان و مردم است تلاش می کنیم تا خرداد ماه سال ۹۹ این طرح تکمیل شود.

رییس بنیاد مسکن در ادامه روند بازسازی شهر سرپل ذهاب را خوب ارزیابی کرد و نسبت به جمع آوری کانکس ها در معابرعمومی به همت مسوولان و امام جمعه شهرسرپل ذهاب قدردانی کرد.

تابش گفت: تاکنون برای بازسازی شهر سرپل ذهاب ۷۰ میلیارد تومان تسهیلات هزینه شده است و درصدد هستیم در ادامه  بازسازی، ساخت سه هزار واحد مسکونی  دیگر نیز اضافه کنیم.

بازسازی بقعه حرم احمدابن اسحاق (ره) توسط ستاد بازسازی بنیاد مسکن استان اصفهان با ۱۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در زمینی به مساحت ۲ هزار و ۵۰۰ مترمربع و با سه هزار و ۵۰۰ متر مربع زیربنا در ۲ طبقه در دست انجام است.

 نوع سازه این بقعه مطهر، اسکلت فلزی است.
احمدابن اسحاق قمی از اصحاب گرانقدر ائمه معصومین (ع) و از مراجع، محدثان و علمای بزرگ قرن سوم هجری است که توفیق درک امام جواد (ع)، امام هادی (ع)، امام حسن عسگری (ع) و امام زمان (عج) را داشته است.
آرامگاه این راوی در شهر سرپل ذهاب زیارتگاهی برای دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت (ع) است.

سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه بیش از ۹۰ هزار تن جمعیت دارد.
زمین لرزه ۷.۳ ریشتری ۲۱ آبان ۹۶ در ۱۱ کیلومتری بخش ازگله و ۳۲ کیلومتری شهر سرپل ذهاب رخ داد که ۶۲۰ کشته و ۱۲ هزار و ۳۸۶ مصدوم داشت.
این زلزله به ۱۰ شهرستان و یک هزار و ۹۳۲ روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ۱۰۳ هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب کلی و جزئی دید.
البته در زلزله ۶.۴ ریشتری یکشنبه چهارم آذر ۹۷ هم ۷۷۱ مصدوم و بیش از چهار هزار واحد مسکونی خسارت دیده، به این آمارها اضافه شد.
مسوولان ارشد استان گفته‌اند که همه واحدهای خسارت دیده روستایی و شهری را تا پایان سال ۹۸ تکمیل می‌کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.