«شهریار بهنیا» روز شنبه در نشست شورای برنامه ریزی استان که در استانداری کرمانشاه برگزار شد، بابیان اینکه از این تعداد ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار سیم کارت فعال هستند، اظهارداشت در استان برخی افراد بیش از یک سیم کارت دارند و حتی افرادی داریم که هشت سیم کارت فعال دارند.

وی افزود: ۲ هزار و ۶۱۵ سایت تلفن همراه در استان کرمانشاه فعال است که از این تعداد یک هزار و ۸۰۰ سایت خدمات ۲ جی و ۳ جی  و ۸۰۰ سایت خدمات ۴ جی ارایه می دهند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمانشاه در ادامه بااشاره به وجود هشت هزار و ۲۴۵ کیلومتر فیبرنوری در استان گفت: از این میزان ۲ هزار و ۳۰۰ کیلومتر مربوط به فیبرنوری شهری بوده، یک هزار و ۸۰۰ کیلومتر فیبرنوری بین شهری و یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر فیبرنوری روستایی هستند.

بهنیا افزود: بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ کیلومتر فیبرنوری شبکه زیرساخت نیز در استان وجود دارد که ارتباطات بین الملل را برقرار می کنند.

وی عنوان کرد: در سفر وزیر ارتباطات به استان ۱۵ مسیر جدید فیبرنوری به طول ۸۶۵ کیلومتر را درخواست داده بودیم که خوشبختانه موافقت شد و راه اندازی این مسیرها تاثیر بسیاری در پایداری ارتباطات استان داشت.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات کرمانشاه با بیان اینکه اکنون تمام روستاهای استان تلفن ثابت دارند و یک هزار و ۶۴۰ روستا نیز دارای پوشش تلفن همراه هستند، گفت: براساس برنامه ششم توسعه تا سال ۱۴۰۰ باید ۸۰ درصد روستاهای استان به یکی از سه خدمت تلفن ثابت، تلفن همراه و اینترنت مجهز شوند.

بهنیا ادامه داد: در چند سال گذشته بیش از هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان در قالب پنج هزار پروژه در حوزه آی سی تی (ICT) استان سرمایه گذاری شده است.

وی با بیان اینکه اکنون ۱.۵ میلیون کاربر اینترنت در استان کرمانشاه فعال هستند، گفت: ۶۶۶ هزار تلفن ثابت در استان داریم که از این تعداد ۵۱۷ هزار شماره فعال هستند.
به گفته مدیرکل ارتباطات کرمانشاه، هر فردی که در استان تقاضای تلفن ثابت داشته باشد، با پرداخت ۲۰ هزار تومان نهایتا ظرف ۴۵ روز اشتراک خود را دریافت می کند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.