سرهنگ «فضل الله شیری» روز یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهارداشت: بالغ بر ۸۰ درصد این افراد را عابران پیاده تشکیل می دهند که در برخورد با وسایل نقلیه جان خود را از دست داده اند.

وی ادامه داد: در این مدت یک هزار و ۷۹۳ نفر نیز بر اثر سوانح درون شهری آسیب دیدند که بازهم اکثر آنها را عابران پیاده تشکیل می دهند.

سرهنگ شیری با انتقاد از ضعف تسهیلات ترافیکی شهر کرمانشاه افزود: در کلانشهر کرمانشاه تنها ۲ پل عابر پیاده مکانیزه (برقی) وجود دارد که آنها نیز بیشتر اوقات به دلیل نقص فنی قادر به سرویس دهی نیستند. 

رئیس پلیس راهور استان کرمانشاه گفت: با وجود تصادفات زیادی که در معابر شهری استان بخصوص شهر کرمانشاه رخ می دهد مسوُولان شهری و متولیان امر لازم است با ایمن سازی و کانالیزه کردن محل های عبور، تبدیل عبور عرضی همسطح عابران به غیرهمسطح، نمایان سازی مسیر تردد عرضی و استفاده از چراغ راهنمای عابر در تقاطع های پرتردد نسبت به ایمن سازی مسیر حرکتی عابران پیاده اقدام کنند.

وی همچنین به نقش عابران پیاده در کاهش سوانح نیز اشاره کرد و گفت: استفاده از پل هنگام عبور از عرض جاده بخصوص در بزرگراه ها مسئله بسیار مهمی است که متاسفانه خیلی ها به آن توجهی ندارند.

سرهنگ شیری در پایان گفت: اکثر تصادفات درون شهری میان خودرو و عابران پیاده ناشی از توجه نکردن به جلو رانندگان است که آن هم به دلیل استفاده از تلفن همراه، صحبت با دیگر سرنشینان، خوردن و آشامیدن، توجه بیش از اندازه به مناظر اطراف و گوش دادن موسیقی با صدای بلند است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.