حجت الاسلام علی ملکی روز یکشنبه در نخستین اجلاسیه نماز قصرشیرین با حضور دانش آموزان، معلمان و مربیان و جمعی از مسوُولان در سرسرای غدیر قصرشیرین افزود: امروز فضای مجازی تهدیدی برای از بین بردن و ضربه زدن به اعتقادات مذهبی و باورهای نسل جوان است و تنها راه مقابله با این هجمه های فرهنگی تقویت مباحث دینی است.

 وی اظهار داشت: نماز و قرآن می تواند فرد را در برابر تمامی آسیب های اجتماعی و انحطاط اخلاقی بیمه کند از این رو باید قبل از مساله آموزش نسبت به پرورش روحی و آموزش دین و ترغیب به اقامه نماز در بین دانش آموزان اقدام کرد.

امام جمعه قصرشیرین گفت: ریشه تمامی سردرگمی ها و نداشتن آرامش و مشکلات جوامع غربی از بی دینی و دوری از معنویت است.

 او اضافه کرد: معلمان و اساتید در مدارس و دانشگاه ها باید به مساله دین و تربیت دینی جوانان اهتمام ویژه ای داشته باشند.

رییس آموزش و پرورش قصرشیرین نیز گفت: رهبر معظم انقلاب می فرمایند که اجلاس بیست و هشتم نماز، مبتنی بر توجه به جوانان باشد از این رو وظیفه ما معلمان است که برای آموزش نماز به دانش آموزان تلاش کنیم.

کامران آبی افزود: برای اینکه جامعه ما به حیات طیبه ای که قرآن کریم مژده می دهد برسد باید نسبت به آموزش مسایل دینی و نماز در جوانان اقدام کنیم.

وی ادامه داد: نواختن زنگ نماز در مدارس ، شرکت دانش آموزان در نماز جمعه، برگزاری مسابقه های فرهنگی با موضوع نماز و قرآن و تشکیل ستاد قرآن ، نماز و عترت در ابتدای شروع هر سال تحصیلی از مواردی است که توسط اداره آموزش و پرورش قصرشیرین برای ترویج نماز در مدارس اجرا می شود.

در پایان از فعالان امر نماز در مدارس شهرستان قصرشیرین با اهدای لوح سپاس تجلیل شد.

قصرشیرین درغرب کرمانشاه بیش از ۲۷ هزار تن جمعیت، چهار هزار دانش آموز دارد که در ۴۸ مدرسه درمقاطع مختلف مشغول تحصیل هستند. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.