محمودرضا نیازی روز پنجشنبه به خبرنگار ایرنا با بیان اینکه این تعداد جایگاه به صورت دوره‌ای بازرسی و استانداردسازی می‌شوند، افزود: به منظور پیشگیری از وقوع حوادث احتمالی از فعالیت جایگاه‌های دارای نواقص بحرانی، جلوگیری می‌شود.

او در ادامه گفت: تعداد ۱۵ آزمایشگاه تست مخازن فولادی CNG خودروهای دوگانه سوز در مرکز و شهرستان‌های استان کرمانشاه با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی راه‌اندازی و توسط این اداره کل تایید صلاحیت شده و آماده عرضه خدمات به متقاضیان است.

وی اظهار داشت: به منظور ایمنی و جلوگیری از خطرات ناشی از انفجار سیلندرهای تحت فشار خودروهای گازسوز، تمام خودروهای گازسوز کارخانه‌ای قبل از ورود به مراکز معاینه فنی باید تست مخزن را از مراکز بازرسی و آزمون CNG انجام و سپس نسبت به دریافت معاینه فنی اقدام کنند و هر سه سال یکبار باید مخازن آنها مورد آزمون قرار گیرد.

نیازی تصریح کرد: به دنبال افزایش قیمت بنزین و افزایش عرضه سوخت گاز بر اثر مراجعه بیشتر خودروهای گازسوز به جایگاه‌های CNG، این اداره کل در راستای شرح وظایف سازمانی و به منظور اطمینان از ایمنی تجهیزات سوخت رسانی جایگاهای CNG و سیلندرهای تحت فشار خودروهای گازسوز، آماده ارائه خدمت به همشهریان است.

وی تاکید کرد: از آنجایی که تاکنون خودروسازها رویه‌ای برای تایید خودروهای دوگانه سوز کارگاهی ارائه نداده‌اند از این رو اکنون امکان آزمون و تایید این دسته از خودروها وجود ندارد اما در صورت تدوین چارچوب مشخصی برای تغییر کارت مشخصات خودروهای مذکور به دوگانه سوز کارگاهی، سازمان ملی استاندارد همکاری لازم را در این خصوص انجام خواهد داد.

مدیرکل استاندارد استان کرمانشاه در ادامه گفت:مصرف کنندگان به هنگام سوختگیری خودرو در جایگاه‌ها به نکات ایمنی (پیاده شدن سرنشینان هنگام سوختگیری، عدم استفاده از دخانیات در محل جایگاه، عدم اقدام سرخود به سوختگیری خودرو و اجازه به اپراتور جایگاه برای سوخت‌گیری) دقت کنند و در صورت هرگونه مشکل در عرضه سوخت و موارد بحرانی جایگاه‌ها از قبیل وجود نشتی، عدم وجود تجهیزات ایمنی، استاندارد نبودن شیلنگ و نازل) موارد را از طریق سامانه گویای ۱۵۱۷ در طول شبانه‌روز و یا شماره تلفن کشوری ۴۵۱۷ این اداره کل اطلاع رسانی کنند.

مطابق با مصوبه هیأت محترم وزیران ،تایید صلاحیت مراکز بازرسی و آزمون دوره‌ای مخازن CNG خوردهای دوگانه‌سوز، از سال ۱۳۹۶ برعهده واحدهای اجرایی سازمان ملی استاندارد قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.