امید قادری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهارداشت: اجرای طرح های سرمایه گذاری در استان باهدف ایجاد اشتغال پایدار و توسعه مالی و گردشگری ضروری است که در این زمینه برنامه ریزی مناسبی انجام گرفته است.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کرمانشاه ادامه داد: اجرای این طرح های گردشگری اشتغال ۱۴۷ نفر را فراهم خواهد کرد.
قادری بیان داشت: احداث پنج مجتمع گردشگری، ۲ میهمانپذیر، یک مرکز تفریحی و سرگرمی، یک سفره خانه و ۲ هتل آپارتمان و ساخت ۲ هتل آپارتمان از جمله طرح های مورد مصوب این جلسه بود.
او با اشاره به این که کرمانشاه آماده حمایت از بخش خصوصی برای اجرای طرح های گردشگری است، توضیح داد: اجرای این طرح ها در کم ترین زمان ممکن مهم ترین اولویت ما است و به عنوان یکی از محوری ترین هدف این مجموعه به دنبال توسعه گردشگری در استان هستیم تا بتوانیم گردشگری را از رکود خارج کنیم.
کرمانشاه در سال ۲۰۲۰ میزبان کنفرانس بین‌المللی گردشگری روستایی است که می‌تواند فرصت مناسبی برای معرفی جاذبه‌های گردشگری این استان باشد.
وجود ۲ هزار و ۲۰۰ اثر ثبت شده ملی، یک اثر ثبت شده جهانی و ده ها اثر گردشگری که هنوز به ثبت نرسیده اند حاکی از استعداد بالای کرمانشاه در بخش گردشگری است. 
بیستون و طاق بستان، معبد آناهیتا، طاق گرا، گور دخمه اسحاق وند، تکایای بیگلربیگی و معاون الملک، بوستان کوهستان، بازار سنتی، سراب های نیلوفر، هرسین، صحنه، روانسر، غار قوری قلعه، غار پراو، کاروانسراهای شاه عباسی و ماهیدشت، آبشار پیران و ... از مهمترین آثار تاریخی و طبیعی گردشگری در استان کرمانشاه است. 
استان کرمانشاه ۲ میلیون نفر جمعیت ساکن در ۲ هزار و ۵۹۵ روستا و ۳۴ شهر دارد. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.