فرماندار سرپل ذهاب در این مراسم گفت: در زمان زلزله آبان سال ۹۶ غرب کرمانشاه، مشارکت و هم نوعی و نوع دوستی آموختیم، مردم، ادارات، نیروهای، سپاه، ارتش، انجمن ها و سمن ها همه پای کارآمدند و کارنامه موفقی پس از این بحران به ثبت رساندند.

محبت جمالی نیا، به حضور مبارک رهبر معظم انقلاب پس از ساعات اولیه زلزله در شهرستان سرپل ذهاب اشاره کرد و گفت: ایشان با نگاه های معنوی و برنامه های راهبری روند زندگی و بازسازی در شهرستان را امیدبخش کرد و مسئولان را باتلاش مضاعف پای کار آورد.

نماینده عالی دولت در سرپل ذهاب اضافه کرد: در سال ۹۷ پس از زلزله، دانش آموزان با کسب مدارج علمی و دانشجویان باموفقیت در کنکور رتبه های برتر کشور موفق شدند و ثابت کردند همانند گذشتگان دوران جنگ تحمیلی مقاوم و بسیجی هستند.

وی در پایان با اشاره به هفته وحدت گفت: در زمان زلزله وحدت و انسجام در بین مردم سراسر کشور و مسئولان مایه امید در دل زلزله زدگان شد و همه در کنار همدیگر به یاری هم شتافتند.

رئیس آموزش و پرروش سرپل ذهاب نیز در ابتدای این مراسم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره جانباختگان زلزله سال ۹۶ و دانش آموزان و فرهنگیان جانباخته گفت: در ایام زلزله در کوتاه ترین زمان سنگر تعلیم و تربیت رها نشد و دانش آموزان با حضور در کلاس های درس جای خالی جانباختگان را پرکردند و گرامی داشتند.

روح اله عباسیان یادآور شد: خدمت صادقانه در سنگر تعلیم و تربیت و انجام کارهای فرهنگی دانش آموزان در ایام زلزله در سرپل ذهاب با وجود حجم بالای آسیب ها و مشکلات کمتر از جبهه و جهاد در سنگرهای جنگ نبود.

زمین لرزه ۷.۳ ریشتری ۲۱ آبان سال ۹۶ در ۱۱ کیلومتری بخش ازگله و ۳۲ کیلومتری شهر سرپل ذهاب رخ داد که ۶۲۰ کشته و ۱۲ هزار و ۳۸۶ مصدوم داشت.

این زلزله به ۱۰ شهرستان و یک هزار و ۹۳۲ روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، ۱۰۳ هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب کلی و جزئی دید.

البته در زلزله ۶.۴ ریشتری یکشنبه چهارم آذر ۹۷ هم ۷۷۱ مصدوم و بیش از چهار هزار واحد مسکونی خسارت دیده، به این آمارها اضافه شد.

مسئولان ارشد استان گفته‌اند که همه واحدهای خسارت دیده روستایی و شهری را تا پایان امسال تکمیل می کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.