رییس اداره فرهنگی هنری آموزش و پرورش کرمانشاه در حاشیه این مراسم به خبرنگار ایرنا گفت: انتخابات دانش آموزی در ۲ گروه مدارس صبح و بعدازظهر به غیر از مقطع اول و دوم دبستان برگزار می شود و در مدارس عشایری نیز باتوجه به وضعیت کوچ نشینی آنها باید ۲۰ آبان طبق قانون انجام شود.

علی صفری، هدف از برگزاری این انتخابات را بالا بردن مشارکت و مسئولیت پذیری دانش آموزان در مسائل مدرسه عنوان کرد و افزود: انتخابات دانش آموزان آنها را برای مشارکت های مدنی در جامعه آماده می کند و سبب آشنایی آنها با اداره امور جامعه، نحوه تصمیم گیری و مشارکت در حق تعیین سرنوشت و مقدرات کشور می شود.

بر اساس ماده ۱۸ آیین نامه اجرایی مدارس، شورای دانش آموزی، برای مشارکت دانش آموزان در امور مربوط به مسائل آموزشی، پرورشی، انضباطی، ورزشی و فوق برنامه و ایجاد ارتباط صحیح و مستقیم دوسویه بین دانش آموزان و اولیای مدرسه و ارج نهادن به شخصیت و کرامت آنها و تقویت اعتماد به نفس و خودباوری و مسئولیت پذیری و مشارکت جویی در آنان در سطح مدارس تشکیل می‌شود.

در مقطع ابتدایی در مدارس دارای ۱۰۰ دانش آموز پنج نفر عضو اصلی و ۲ نفر علی البدل، از ۱۰۱ نفر تا ۱۵۰ نفر هفت نفر عضو اصلی و ۲ نفر علی البدل و از ۱۵۱ نفر به بالا ۹ نفر عضو اصلی و ۲ نفر علی البدل انتخاب می شوند.

ترکیب اعضای شورای دانش آموزی در دوره های متوسطه اول و دوم برحسب تعداد کل دانش آموزان آن واحد آموزشی است و در مدارس تا ۲۵۰ نفر دانش آموز پنج نفر عضو اصلی و ۲ نفر علی البدل انتخاب می شود، همچنین از ۲۵۰ نفر تا ۳۵۰ نفر دانش آموز هفت نفر عضو اصلی و ۲ نفر علی البدل، از ۳۵۰ نفر تا ۵۵۰ نفر ۹ نفر عضو اصلی و ۲ نفر علی البدل و از ۵۵۰ نفر به بالا نیز ۱۱ نفر عضو اصلی و ۲ نفر علی البدل انتخاب خواهند شد.

ترکیب اعضا در مدارس ششم پایه ابتدایی برحسب تعداد دانش آموزان پایه سوم تا ششم خواهد بود و دانش آموزان پایه سوم ابتدایی و بالاتر می توانند علاوه بر نامزد شدن عضویت در شورای مدرسه، در رای گیری هم شرکت کنند.

۳۵۰ هزار دانش‌آموز در پنج هزار و ۷۰۰ کلاس درس در استان کرمانشاه هم اکنون مشغول به تحصیل هستند.

استان کرمانشاه ۲ میلیون نفر جمعیت دارد که ۳۰ درصد از این جمعیت زیر ۱۸ سال دارند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.