شهرام مظفری زاده روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در پی گزارش واصله از همیاران و دوستداران محیط زیست مبنی بر انجام شکار غیرمجاز یک قلاده گراز وحشی، مأموران یگان حفاظت این اداره، ضمن انجام تحقیقات لازم بقایای لاشه این قلاده گراز وحشی و یک سر تشی را  از یک متخلف شکار غیرمجاز کشف و ضبط کردند.

وی اظهار داشت: فرد متخلف ضمن پرداخت نقدی ضرر و زیان وارده به محیط زیست، پرونده وی به دستگاه قضا ارسال شد.

وی در پایان از دوستداران و حامیان محیط زیست درخواست کرد برای همکاری در راستای حفاظت از تنوع زیستی در صورت مشاهده هرگونه تخلف زیست محیطی مراتب را از طریق شماره تماس  ۴۲۲۲۲۶۰۰  با پیش شماره ۰۸۳ و یا شماره همراه ۰۹۱۸۸۳۶۰۶۶۹ به این اداره اعلام نمایند.

منطقه شکار و تیراندازی ممنوع قراویز با سه هزار و ۸۰۰ هکتار مساحت، بخشی از حوزه استحفاظی شهرستان سرپل ذهاب است که به لحاظ موقعیت جغرافیایی و منطقه ای گرمسیری دارای وحوش فراوان است.
منطقه شکار و تیراندازی ممنوع قراویز مشترک قصرشیرین و سرپل ذهاب هم اکنون تنها زیستگاه منحصر به فرد آهوی ایرانی در منطقه غرب کشور به شمار می رود.
از جانوران موجود در این منطقه می توان به کل و بز وحشی، قوچ و میش، آهو، گرگ، روباه، خرگوش، تشی و بزمجه اشاره کرد.
همچنین این منطقه حفاظت شده با پوشش گیاهی بلوط، پلک، تنگرس، آلبالو وحشی و گیاهان مرتعی، دارای انواع گونه های پرندگان شامل کبک، تیهو، سار و فاخته است.
سرپل ذهاب با بیش از ۹۰ هزار تن جمعیت در غرب کرمانشاه، با کشور عراق ۴۸ کیلومتر مرز دارد.

۳۰۱۲/۸۰۶۶/۷۳۹۹

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.