به گزارش ایرنا در این اطاعیه که توسط ستاد اربعین کرمانشاه منتشر شده، به نقل از دبیر ستاد اربعین استان، آمده است:  قوانین کشور عراق برای برخورد با افرادی که موادمخدر و دیگر دارو های مخدر را به همراه دارند، بسیار سنگین و سختگیرانه است.

مسعود بهرام نژاد افزود: حمل و مصرف موادمخدر مانند «تریاک، شیشه، هرویین، گل، گراس، ماری جوانا و...» در عراق ممنوع است و در صورت کشف برای زائر پرونده قضایی تشکیل شده و در شرایطی نامطلوب زندانی می‌شود.

 دبیر ستاد اربعین استان گفت: بر همین اساس همراه داشتن برخی قرص‌های مسکن همچون دیازپام، فلورازپام، کلونازپام اگزاز پام، لورازپام، کدئین، متادون و ترامادول بر اساس قوانین داخلی کشور عراق نیز جرم محسوب می شود.

در این اطلاعیه تاکید شده است: کمیته امنیتی و انتظامی ستاد اربعین و پلیس ایران برای جلوگیری از این اتفاق به‌طور جدی زائران را رصد می‌کند.

خدماتدهی به زائران از ۱۳ مهر آغاز می شود

براساس اعلام ستاد اربعین کشور، خدمات دهی به زائران در قالب موکب ها در داخل کشور از سیزدهم تا ۳۰ مهرماه و در داخل عراق از ۱۶ تا ۲۷ مهر ماه برنامه ریزی شده است.

به گفته این ستاد امسال چهار مرز خسروی، مهران، چزابه و شلمچه برای تردد زائران اربعین حسینی باز است.

مرز خسروی به عنوان نزدیکترین مسیر عبور زوار عتبات‌عالیات به عراق مطرح بوده که بعد از سالها انتظار ۱۵ شهریور امسال با حضور وزرای کشور ایران و عراق بازگشایی شد، به همین جهت مسئولان استان تمام تلاش خود را برای میزبانی هرچه بهتر از زوار به کار گرفته اند.

مرز خسروی نزدیکترین نقطه از کشورمان به بغداد پایتخت کشور عراق ۱۹۰، نجف ۳۸۰، کربلا ۳۰۰، کاظمین ۲۰۳ و سامرا  ۳۲۶ کیلومتر فاصله دارد، عملیات ساخت پایانه بین المللی مرز خسروی از سال ۷۷ در نقطه صفر مرزی آغاز  شد و در سال ۸۱ با ۷۵ میلیارد ریال اعتبار به بهره برداری رسید.

روزانه ۱۷۰ زائر از طریق مرز خسروی عازم عراق می‌شوند

رئیس قرارگاه ویژه اربعین حسینی در مرز خسروی نیز روز گذشته از تردد زوار کربلا از این مرز طی چند روز گذشته خبر داد و گفت: روزانه بیش از ۱۵۰ تا ۱۷۰ زائر کربلا از مرز خسروی عبور کرده‌اند.

«جعفر همتی» افزود: در مجموع شمار زائران عبور کرده از مرز خسروی از روز بازگشایی (۱۵ شهریور) تاکنون به بیش از یک هزار و ۴۰۰ نفر رسیده است.

به گفته رئیس قرارگاه ویژه اربعین حسینی در مرز خسروی، بیشترین مراجعه زوار به مرز خسروی به شکل انفرادی بوده و در مجموع چهار کاروان نیز از این مرز عبور کرده اند.

همتی تاکید کرد که امنیت تردد زوار در آنسوی مرز خسروی بطور کامل برقرار شده و امکانات و تجهیزات لازم برای سهولت عبور و تردد زوار از این مرز فراهم است.
۸۰۶۶/۹۶۱۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.