به گزارش ایرنا، صفدر مظفری روز یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: یکی از اولویت های بهزیستی ایجاد اشتغال پایدار برای مددجویان است که این امر باید از طریق حرفهآموزی صورت گیرد و لازم است در این زمینه مراکز همت کافی را داشته باشند.

وی ادامه داد: مرکز نگهداری شبانه روزی آشیانه مهر ویژه زنان دارای سوء مصرف مواد به مدت ۲ سال است که تحت نظارت بهزیستی شروع به فعالیت کرده که در این مرکز علاوه بر نگهداری به صورت شبانه روزی خدماتی نظیر مددکاری و روانشناختی، آموزش فنی و حرفه ای، آموزش مهارتهای زندگی، خدمات پزشکی، تست و آزمایش بیماریهایی عفونی و پیگیری های بعد از درمان صورت می گیرد.

مدیر بهزیستی شهرستان کرمانشاه با اشاره به اینکه حمایت از زنان دارای مشکل، در واقع صیانت از بنیان خانواده می باشد، گفت: به منظور حمایت از زنان نگهداری شده در مرکز آشیانه مهر، دوره آموزش معرق کاری با همکاری سازمان فنی و حرفه ای و با هدف حرفه آموزی و ورود این افراد به چرخه اشتغال و تولید برگزار می‌شود.

۱۴ هزار و ۲۶۰ مورد خدمت توسط بهزیستی استان کرمانشاه سال گذشته برای مقابله با اعتیاد ارائه شده است.

در سال گذشته، ۳۱۴ معتاد بهبودیافته و آموزش دیده به بانک ها از سوی بهزیستی معرفی شدند که از این تعداد ۳۰۰ نفر موفق به دریافت تسهیلات و ایجاد شغل در حوزه خدمات، کشاورزی و صنعت شدند.

طبق آمار غیررسمی، در استان ۲ میلیون نفری کرمانشاه حدود ۵۰ هزار معتاد وجود دارد.

استان کرمانشاه ۲ میلیون نفر جمعیت ساکن در ۱۴ شهرستان و ۲ هزار و ۶۲۲ روستا دارد.

۸۰۶۶/۷۴۶۰

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.