به گزارش خبرنگار ایرنا، کورورش محمودیان روز پنجشنبه در آیین تجلیل از خبرنگاران و اصحاب رسانه گیلانغرب با گرامیداشت سالروز شهادت شهید صارمی و تبریک روز خبرنگار و قدردانی از زحمات ارزنده خبرنگاران افزود: نقش خبرنگاران در بیان واقعیات و همچنین برجسته کردن خدمات دولت که درواقع خدمات نظام است، بی بدیل و افتخارآمیز است همچنان که در دوران دفاع مقدس هم این نقش بخوبی ایفا می شد و اگر حضور خبرنگاران و زحمات آنها نبود، رشادتهای فرزندان این مرزوبوم پنهان می ماند.

 وی اظهار داشت: خبرنگار با قلم، دوربین و حضور ملموس خود نقش موثری را دربیان حقایق می تواند داشته باشد تا تمامی اتفاقات را در عرصه های مختلف به موقع ثبت و ضبط و انعکاس نماید و اگر کسی قدر این مشقات و زحمات را نداند بی انصافی است.

نماینده عالی دولت در گیلانغرب گفت: جهان امروز، جهان بازتاب خبر درکمترین زمان ممکن و رقابت بین رسانه هاست رقابتی که باید به شکل صحیح باشد.

 محمودیان اضافه کرد: کارخبرنگاری سخت است و از پیچیدگی خاص خود برخوردار است که ضرورت دارد با درایت صورت گیرد.

محمودیان در ادامه با ارائه گزارشی از اقدام های یکساله دولت در شهرستان گیلانغرب گفت:در یکسال گذشته ۷۷۵ میلیارد ریال اعتبار (ملی و استانی) در بخش های مختلف برای ۲۱۴ پروژه مهم  عمران شهری و روستایی، کشاورزی، فرهنگی، اقتصادی، بهداشت ودرمان، راهها و آموزشی شهرستان مصوب و یا اختصاص داده شده است.

 اشتغالزایی بیش از ۲ هزارنفر در گیلانغرب 

فرماندار گیلانغرب گفت: تاکنون ۴۳۰ میلیارد ریال تسهیلات از محل اعتبارات روستایی و عشایری و همچنین مناطق زلزله زده برای ایجاد ۲ هزار و ۴۶۶ طرح با اشتغالزایی ۲ هزار و ۹۱۱ تن در بانک های عامل پرداخت شده است.

 محمودیان افزود: این طرح ها در بخش های کشاورزی، صنعت، خدمات، صنایع دستی، عشایری و سایر زیربخش ها است که ۱۰۴درصد نسبت به سهمیه شهرستان است.

وی اضافه کرد: در راستای تحقق شعار رونق تولید آن دسته از کارگاه ها و بنگاه های اقتصادی که در جهت ایجاد اشتغال و تولید کالاهای مورد نیاز جامعه اقدام کنند ضمن حمایت لازم از تسهیلات قرض الحسنه چهار درصد از محل اعتبارات اشتغال پایدار مناطق روستایی و همچنین اعتبارات مناطق زلزله زده بدون محدودیت سقف اعتبار برخوردار خواهند شد.

برخورداری ۱۹۳ روستای گیلانغرب از آب شرب  

فرماندار گیلانغرب گفت: ۱۹۳روستا با ۹ هزار مشترک در این شهرستان از آب آشامیدنی سالم برخوردارند و شاخص برخورداری از آب سالم بیش از ۸۰ درصد است.

 وی اظهار داشت: تنها به پنج روستا در حوزه سومار و گاها روستاهایی که به صورت غیرمترقبه دچار مشکل می شوند آبرسانی سیارانجام می شود که البته چندروستای بخش مرزی سومار مشکل دارند که در دست پیگیری است و شبکه فاضلاب شهر سرمست هم تکمیل شده و تصفیه خانه آن هم به پیمانکار واگذار شده است. 

وجود چهار سد مهم با ظرفیت ذخیره سازی ۱۸۷ میلیون متر مکعب آب 

محمودیان گفت: چهار سد مهم شهرستان با ظرفیت ذخیره ۱۸۷ میلیون متر مکعب با هدف آبی کردن ۱۴ هزار و ۷۰۰ هکتار از اراضی شهرستان های گیلانغرب و قصرشیرین احداث شده است که  تاکنون خطوط اصلی و فرعی در اراضی پایاب این سدها در سطح هفت هزار و ۳۵۰ هکتار اجرایی شده و ۲ هزار و ۵۰۰ هکتار آن به بهره برداری رسیده است که تا پایان امسال ۸۰۰ هکتار دیگر زیرپوشش آبیاری تحت فشار قرار خواهد گرفت.

 وی اضافه کرد: در منطقه سومار اجرای سامانه آبیاری در سطح ۵۰۰ هکتار اراضی و ۲۵۰ هکتار باغات تحت پروژه سامانه گرمسیری داریم که از ۶۷ درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است و در یکسال گذشته میزان تولیدات بخش کشاورزی شهرستان از ۸۰ هزار در سال های قبل به ۱۰۰هزار تن افزایش یافته است.

پیشرفت در حوزه راهها 

محمودیان اظهارداشت: درحوزه راه ها باوجود محدودیت های اعتباری امسال پیشرفت و اقدام های خوبی صورت گرفته است که در محور گواور از توابع این شهرستان به شهرستان اسلام آبادغرب در محدوده داربادام چهار کیلومتر روکش آسفالت و بهسازی مسیر انجام شد و راه روستایی، معدنی سرتیطان مرمت و راه چشمه مورینه پس از سال ها قیرریزی شده و در شرف آسفالت است که در مجموع بیش از ۳۰ میلیارد ریال هزینه اجرای این طرح ها شد.

وی همچنین از آغاز عملیات اجرایی احداث جاده گیلانغرب به سومار در محور زله زرد خبرداد که مرحله اول آن به طول هفت کیلومتر با سه میلیارد تومان اعتبار استانی شروع شده و درحال احداث است که به تازگی هم با پیگیری استاندار کرمانشاه ۲۵ میلیارد تومان اعتبار امسال این پروژه در سطح ملی مصوب و اختصاص یافته است.

بهره برداری هفت طرح در حوزه بهداشت و درمان 

فرماندار گیلانغرب گفت: در ۲ سال اخیر هفت طرح مهم در حوزه بهداشت و درمان به بهره برداری رسیده است که شامل پانسیون پزشکان حیدریه، مرکز سلامت گواور و چهار واحد پزشکان گواور، پایگاه سلامت شهر گیلانغرب، احداث ۲خانه بهداشت روستایی در روستاهای کولوسند و شیرزادی و مرکز ال دی آر زایمانی بیمارستان الزهرا (س) است و همچنین کلینیک ویژه بیمارستان هم با ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی در حال ساخت است.

 وی مجموع اعتبارات هزینه شده در این بخش را بیش از ۱۲۰ میلیارد تومان اعلام کرد.

وی در ادامه از آغاز عملیات اجرایی گازرسانی به ۵۴ روستا در بخش مرکزی شهرستان گیلانغرب خبرداد که از پیشرفت خوبی هم برخوردار است.

محمودیان اضافه کرد: این طرح با اعتبار ۳۳۹ میلیارد ریال همزمان در ۲دهستان چله و دیره بخش مرکزی شهرستان گیلانغرب با هدف گاز رسانی به ۵۰ روستای این محور و همچنین چهار روستا در حوزه شهرستان قصرشیرین درحال اجراست.

او گفت: پکیج روستاهای دهستان ویژنان نیز آماده شده تعداد ۹ روستا نیز آماده واگذاری به پیمانکار و مابقی در دست بررسی و طراحی است.

نماینده عالی دولت در گیلانغرب گفت: ۱۲ هزار و ۷۳۸ مشترک شهری و روستایی شهرستان گیلانغرب از نعمت گاز برخوردار هستند و هم اکنون نیز ۸۷ روستای این شهرستان گازدار شده اند و کار شبکه گذاری در ۶ روستای بخش گواور نیز درحال انجام است و تا پایان امسال از نعمت گاز برخوردار خواهند شد.

پیشرفت در بخش ورزش 

محمودیان ادامه داد: در حوزه ورزش اقدام های خوبی صورت گرفته که ایجاد خانه های ورزش روستایی از امسال در شهرستان آغاز شده است و در ۲ روستای سرتیتان و وارگه ۲ خانه ورزش به بهره برداری رسیده و ۲ روستای دیگر تا هفته دولت از خانه ورزش روستایی برخوردار می شوند و در مابقی روستاها نیز در طول ماههای آینده درصورت تامین مکان به تدریج انجام خواهد شد.

 او گفت: ۲ هزار و ۵۰۰ ورزشکار سازمان یافته در قالب ۲۵ هیات ورزشی در شهرستان گیلانغرب فعالیت دارند ضمن اینکه تاکنون ده ها قهرمان ملی از دیار گیلانغرب در رشته های مختلف ورزشی تحویل جامعه ورزشی کشورمان شده است.

ایجاد فرصت های مثبت مرزی

 نماینده عالی دولت در گیلانغرب گفت: یکی از اقدام های خوب نظام مقدس جمهوری اسلامی و دولت احداث بازارچه مرزی سومار و راه اندازی آن از سال ۹۴ بوده است به گونه ای که اکنون بخش قابل توجهی صادرات استان از طریق این بازارچه صورت می گیرد.

محمودیان گفت: با رسمی شدن مرز سومار که به تازگی صورت گرفته دریچه جدیدی به روی منطقه برای توسعه و بهبود وضعیت اقتصادی مردم و معرفی شهرستان در سطح کشور و بین المللی خوشبختانه بازشد و در بیش از سه سال فعالیت، این بازارچه علاوه بر توسعه صادرات غیرنفتی برای کشور بیش از ۲ هزار فرصت شغلی مستقیم و غیرمستقیم را ایجاد کرده است.

 او گفت: از ابتدای امسال  ۲۸۸ هزارتن  تن کالا در ۹۰ قلم به ارزش ۳۰۳ میلیون دلار میلیارد دلار توسط ۱۵ هزار کامیون به نقاط مختلف کشور عراق از بازارچه سومار صادر شده است ضمن اینکه ارزش کل صادرات انجام گرفته از ابتدای راه اندازی بازارچه به مرز سه میلیارد دلار رسیده است.

بهره برداری از ۱۰ مدرسه 

فرماندار گیلانغرب گفت: تاکنون ۱۰ مدرسه که در جریان زلزله آبان سال ۹۶ تخریب شد، در مناطق زلزله زده شهرستان با ۳۹ کلاس درس به بهره برداری رسیده است و ۱۳ مدرسه هم با ۳۹ کلاس درس درحال احداث است که پنج مدرسه تا مهرماه امسال به بهره برداری خواهند رسید.

 محمودیان افزود: مابقی مدارس هم طی امسال و سال آینده تکمیل خواهد شدکه یکی از این پروژه های درحال احداث دبیرستان ۱۵ کلاسه امام هست که با هزینه ۷.۵ میلیارد تومان مراحل پایان کار احداث را طی می کند.

ساخت سه هزار و ۹۰۰ واحد مسکونی 

محمودیان با اشاره به روند بازسازی در گیلانغرب گفت: از مجموع چهار هزار و ۲۵۰ واحد تخریبی که در زلزله ۲۱ آبان سال ۹۶ تخریب شدتاکنون سه هزار و ۹۰۰ واحد احداث شده اند و ۳۵۰ واحد نیز درحال تکمیل است ضمن اینکه تعمیرات ۱۲ هزار و ۶۴۰ واحد تعمیری نیز در شهرستان به طور کامل تعمیر شده است.

در این نشست خبرنگاران نیز به بیان دیدگاه ها و نظرات خود در زمینه های مختلف پرداختند و در پایان از زحمات خبرنگاران با اهدای هدایا و لوح سپاس توسط فرماندار تجلیل شد.

گیلانغرب در غرب کرمانشاه بیش از ۷۲ هزار تن جمعیت دارد.

۳۰۱۲/۸۰۶۶/۷۳۹۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.