به گزارش خبرنگار ایرنا؛ فریدون معتمدیان روز پنجشنبه در دیدار با آیت الله علما نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه به مناسبت 17 مرداد سالروز شهادت شهید محمود صارمی و روز خبرنگار با گرامیداشت این روز، افزود: خبرنگاران و اصحاب رسانه استان با پیروی از منویات رهبر معظم انقلاب در راستای آگاهی بخشی به جامعه و تنویر افکار عمومی گام برمی دارند و در این راه از هیچ تلاشی دریغ نمی کنند.

او از خبرنگاران به عنوان مجاهدان راه حق و حقیقت نام برد و گفت: جامعه رسانه ای استان کرمانشاه با وجود مشکلات و کاستی ها در راه رسالت خطیر خود همواره پیشقدم بوده اند و ذره ای از تعهد خود به جامعه عقب نشینی نکرده و در راه اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به جامعه تلاش نموده اند.

رئیس خانه مطبوعات استان کرمانشاه در ادامه سخنان خود با اشاره به قداست قلم در دین مبین اسلام، گفت: پروردگار عالم در کتاب نورانی و آسمانی ما مسلمانان قرآن کریم، به قلم قسم یاد کرده اند و این نشانه اهمیت قلم است.

معتمدیان با اشاره به سالروز شهادت شهید محمود صارمی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی که به نام روز خبرنگار نامگذاری شده است، افزود: خبرنگاران استان کرمانشاه نیز در ادامه راه این شهید والامقام حاظرند از جان خود برای آگاهی بخشی به جامعه مایه بگذارند.

او پیشینه روزنامه نگاری در کرمانشاه را بیش از 100 سال دانست و گفت: این استان همواره در روزنامه نگاری یکی از استان های مطرح و سرآمد کشور بوده و روزنامه نگارن متبحری داشته است.

وی همچنین از حمایت های همیشگی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه از خبرنگاران و رسانه ها قدردانی کرد و گفت: ارتباط بسیار خوبی بین اصحاب رسانه و دفتر امام جمعه کرمانشاه برقرار است.

۱۷ مرداد ۱۳۷۷، محمود صارمی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی مستقر در مزار شریف افغانستان، به همراه هشت نفر از کارکنان سرکنسولگری ایران در این شهر توسط عوامل گروه طالبان به شهادت رسیدند.  

 شهادت محمود صارمی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران بهانه ای شد تا شورای فرهنگ عمومی کشور ۱۷ مرداد را به نام «روز خبرنگار» نامگذاری کند.

۳۰۳۳/۸۰۶۶

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.