مربی تیم ملی تکواندو نونهالان ایران گفت: باید با برنامه ریزی زمینه ای فراهم کنیم تا ملی پوشان نونهال تکواندو را تا زمانی که به تیم ملی بزرگسالان تزریق می شوند، پشتیبانی کنیم.

جواد خاوری در گفت و گو با خبرنگار ایسنا منطقه کرمانشاه، به قهرمانی تیم ملی تکواندو نونهالان ایران در سومین دوره مسابقات تکواندو قهرمانی آسیا طی هفته های گذشته اشاره کرد و گفت: قهرمانی تکواندوکاران نونهال ایران در این مسابقات درحالی بود که با تیم دوم رقابت ها حدود 20 امتیاز اختلاف داشتیم که این نشان از قدرت تکواندوکار نونهال کشورمان دارد.

وی بابیان اینکه تکواندو نونهالان ایران در سالهای اخیر همواره سکونشین رقابت های آسیایی و جهانی بوده، اظهار کرد: حدود سه ماه پیش که برای رقابت های آسیایی و جهانی مسابقات انتخابی برگزار کردیم، حدود هزار تکواندو کار نونهال شرکت کننده داشتیم که از این تعداد در مرحله اول 56 نفر گزینش شدند و در انتها از میان آنها 20 نفر را انتخاب کردیم و دو تیم تشکیل دادیم که یکی از این دو تیم راهی مسابقات آسیایی اردن شد و به قهرمانی رسید و تیم دیگر هم به مسابقات جهانی ازبکستان اعزام شده است.

مربی تیم ملی تکواندو نونهالان ایران با بیان اینکه تکواندو ایران در این رده سنی در دنیا حرف برای گفتن دارد، افزود: سال گذشته نایب قهرمان جهان شدیم، برای همین انتظار داریم در مسابقات جهانی امسال که در کشور ازبکستان برگزار می شود، قهرمان شویم.

وی بابیان اینکه رشته تکواندو رشته ای المپیکی است که اکثر کشورها روی آن برنامه ریزی مناسبی می کنند تا تعداد مدال هایشان را در مسابقات المپیک افزایش دهند، عنوان کرد: در کشور ما نیز هرچند در رده بزرگسالان وضعیت خوبی داریم و قهرمانان بزرگی به دنیا معرفی کرده ایم، اما باید توجه کنیم تداوم مدال آوری در جهان نیازمند برنامه ریزی روی تیمهای پایه و رده سنی نونهالان است و اینکه قهرمانان این رده را تا زمانی که به بدنه تیم ملی تزریق می شوند رها نکرده و آنها را پشتیبانی کنیم.

خاوری در ادامه به وضعیت تکواندو نونهالان کرمانشاه هم اشاره ای کرد و گفت: از نظر پتانسیل در کرمانشاه چیزی کم نداریم، نونهالان تکواندو کار کرمانشاه سال گذشته به مقام قهرمانی ایران رسیدند، از نظر زیرساخت ها هم مشکلی وجود ندارد، اما متاسفانه در بحث حمایت های مالی مشکلاتی داریم که باید مرتفع شود.

وی یادآورشد: باتوجه به مشکلات مالی که در این بخش داریم، امسال تیم تکواندو نونهالان کرمانشاه علیرغم شایستگی هایی که دارد، نتوانست در مسابقات لیگ کشور حضور داشته باشد که این ممکن است به تکواندو این رده سنی استان ضربه وارد کند.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.