ماشاالله ارویسی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: ۴۷۰ هزار و ۸۳۰ تن گندم تاکنون از کشاورزان استان با قیمت هر کیلوگرم هزار و ۷۰۰ تومان و گندم دورم (کشت بهاره گندم مناطق گرمسیر که بیشتر برای تهیه ماکارونی استفاده می شود) با قیمت هزار و ۷۳۰ تومان خریداری شده است.

او در ادامه بیان داشت: مطالبات گندمکاران مناطق گرمسیری ۱۰۰ درصد پرداخت شده و برداشت گندم در مناطق معتدل و سردسیر استان تا شهریور ماه ادامه خواهد داشت.

ارویسی با بیان اینکه تاکنون هیچ مشکلی در روند خرید گندم (قاچاق و احتکار گندم در استان) وجود نداشته گفت: برای رفاه حال کشاورزان ۸۰ مرکز خرید تضمینی گندم ( دولتی، خصوصی و شرکت تعاونی روستایی) با حضور ثابت بازرسان اداره شرکت غله و نمایندگان ذیحساب سازمان جهاد کشاورزی استان خرید گندم را برعهده دارند.

وی در ادامه این ۸۰ مرکز  را هفت مرکز یا سیلو دولتی، ۵۱ مرکز یا سیلو بخش خصوصی و ۲۲ مرکز به صورت مباشر تعاونی و روستایی اعلام کرد که تاکنون ۴۰۹ هزار و ۱۵۷ تن گندم را بخش خصوصی و دولت و ۶۱ هزار تن را مراکز مباشر تعاونی روستایی استان خریداری کرده اند(در مناطقی که سیلو دولتی و یا خصوصی نباشد شرکت های تعاونی روستایی اقدام به خرید گندم می کنند).

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت، ۱۴ شهرستان و ۲ هز ار و ۶۲۲ روستا دارای ۹۴۵ هزار هکتار زمین زراعی و باغ است.

۳۲۰۹/‏۸۰۶۶ 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.